شرکت آمیکو از ابتدای سال 1398 با رویکردی جدید سعی داشته تا حضور ملموسی در حوزه مسئولیتهای اجتماعی داشته باشد. سال 1399 نیز همزمان با افزایش شیوع کرونا در کشور بود و فرصتی برای آمیکو ایجاد شد تا بهتر بتواند وظایف اجتماعی خود را به انجام برساند.
شیوع کرونا موجب شده تا دولتها طرح فاصله گذاری اجتماعی را به عنوان راهکاری برای جلوگیری از شیوع کرونا مطرح کنند. در این طرح از مردم خواسته میشود تا هنگام حضور در اجتماع از یکدیگر فاصله ایمن داشته باشند و تا حد امکان در خانه بمانند. شرکت آمیکو نیز برای ترغیب مردم به اجرای این طرح، اقدام به ایجاد تغییر در لوگو خود کرده است.
آمیکو یک طرح گرافیکی را برای این کار طراحی کرده که به مردم نشان میدهد عدم حضور هرکدام از شهروندان در فضای عمومی چه تاثیری بر قطع زنجیره انتقال ویروس دارد. این اقدامات در ابتدا توسط خودروسازان بینالمللی نظیر آئودی، مرسدس بنز و فولکس واگن انجام شده بود و پس از آن برخی خودروسازان ایرانی نظیر سایپا، ایران خودرو، کرمان موتور، بهمن موتور و آمیکو نیز اقدامات مشابهی را انجام دادند.