محمودزاده: فیفا به ما برای قرارداد بازیکنان بسته پیشنهادی داده است

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ می‌گوید فدراسیون جهانی فوتبال برای قرارداد بازیکنان با توجه شیوع ویروس کرونا بسته پیشنهادی داده است.

محمودزاده: فیفا به ما برای قرارداد بازیکنان بسته پیشنهادی داده است

به گزارش ایسنا، فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال درباره جلسه برگزار شده با تیم‌های لیگ برتری و لیگ دسته یک در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت پرونده‌های تیم‌های ما در عرصه بین المللی و با درایت آقای نبی، این جلسه برگزار شد و قرار است به صورت پلکانی، باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ دسته یک در این جلسه حضور پیدا کنند. در جلسه امروز (یک‌شنبه)، باشگاه‌های تراکتور، ماشین‌سازی، نود ارومیه و ملوان و گل‌گهر حضور داشتند. با توجه به اینکه در فضای بین المللی چالش‌های زیادی در خصوص قراردادها داریم که این مساله مرتبط به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است، توصیه‌هایی از طرف فدراسیون و تیم‌ها مطرح شد که در آینده بتوانیم با ارائه راهکارهای خوب این مشکلات را رفع کنیم.

او ادامه داد: ما با توجه به پرونده‌هایی که در عرصه بین الملل داریم، سعی می‌کنیم این مساله را طبق اولویت با موفقیت پشت سر بگذاریم. با توجه به مشکلات فراوانی که وجود دارد،‌ بررسی‌های لازم توسط فدراسیون صورت گرفته و می‌خواهیم که سر این مساله با فیفا مکاتبات رسمی داشته باشیم تا دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

محمودزاده درباره مسائلی که تیم‌ها در این جلسه مطرح کردند گفت: دغدغه باشگاه‌ها در انعقاد قرارداد بود. وقتی یک قرارداد بین کارفرما و بازیکن یا مربی منعقد می‌شود، دارای یک الزام حقوقی و بین المللی است. در این بخش باشگاه‌ها خواستند در گنجاندن متون قرارداد دقت بیشتری بشود تا مشکلی از این بابت پیش نیاید.

او در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه صحبتی از عدم قرارداد با بازیکن خارجی بود؟ خاطرنشان کرد: در مورد باشگاه‌های لیگ برتر چنین چیزی مطرح نشده است فقط دقت در انعقاد این نوع قراردادها مورد توجه بوده است. تقریبا مسائلی برای فصل بعد چنین مساله‌ای مطرح شده است که برای فصل بعد سازمان لیگ در انعقاد این قراردادها نظارت داشته باشد.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا سازمان لیگ باید تاییدیه الزام آور در این رابطه داشته باشد؟ گفت: خیر الزام آور نیست. ما حدود چند ماه قبل یک کارگروه در خصوص بازیکنان خارجی برگزار شد اما در فضای اجرایی مسابقات مغفول ماند و امیدوارم در آینده شکل قوی‌تری بگیرد که در تیپ قراردادی به باشگاه‌ها کمک کند.

او درباره کسر قرارداد بازیکنان توسط فیفا گفت: فیفا یک بسته پیشنهادی در اوایل فروردین ماه به فدراسیون‌ها داده است. در این بسته پیشنهادی موارد مختلفی مطرح شده است. با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعیلق فوتبال چه در عرصه پرداختی و چه در عرصه اجرا ما دچار مشکل هستیم و این بسته پیشنهادی، با توجه به الزامی که در عرصه قراردادی وجود دارد امیدواریم در آینده با توجه به نحوه قراردادها، این بسته پینشهادی را با باشگاه‌ها حل کنیم که دچار چالش کمتری بشویم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان