سرویس فناوری فردا: یک کمپانی هوش مصنوعی (AI) که در فهم زبانهای طبیعی و معنی شناسی تخصص دارد از تکنولوژی هوش مصنوعی برای استخراج هیجانات و احساسات از 63000 پست انگلیسی در شبکه اجتماعی توئیتر در هر بیست و چهار ساعت، استفاده کرده است تا یک آنالیز معنی شناسی از احساسات مردم طی شیوع کووید-19 به دست آورد.
کمپانی اکسپرت سیستم، دادهها را در بازه زمانی 10 صبح ساعت استاندارد شرقی (3 بعد از ظهر در اروپای مرکزی) در یک روز مشخص از هفته، جمع آوری میکند. این دادهها هر 24 ساعت آنالیز شده و توسط Sociometrica تفسیر میشوند. این کمپانی از پرتکرارترین هشتگهای مرتبط با کروناویروس برای آنالیز دادهها استفاده میکند از جمله: #قرنطینه_کرونا #کووید 19 #کروناویروس_انگستان #درخانه_بمانیم #در_خانه_ماندن_نجات_جان_هاست #همه_گیری_کروناویروس #تشویق_کادر_پزشکی #زندگی_در_قرنطینه
والت مایو، مدیرعامل کمپانی اکسپرت سیستم میگوید آنالیز احساسات در شبکه اجتماعی نشان دهنده ترس و اضطراب در رابطه با بحران کرونا است و نحوه پیشروی این ویروس و تلاشها برای مبارزه با آن به محور اصلی ارتباطات تبدیل شده.
مایو اضافه میکند: «ما همچنین افزایش انتقادات را نسبت به رفتارهای فردیای که غیرمسئولانه در نظر گرفته شده و برخلاف توصیهها برای پیروی از فاصله گذاری اجتماعی و دیگر توصیهها برای «صاف کردن منحنی» است مشاهده کردیم. اما از سوی دیگر شاهد ابراز رو به افزایش قدردانی نسبت به کارکنان نظام سلامت و ظهور نشانههایی از امید به طور گستردهتر نیز بودیم.»
مایو باور دارد نظارت بر تغییرات در احساسات مردم اهمیت دارد چرا که موفقیت استراتژیهای ضد ویروس به رفتار افراد بستگی دارد. بر اساس داده ها، گرایش عمومی نشان میدهد که ترس شایعترین هیجان است.
مایو میگوید که دادههای مربوط به احساسات دو هفته پیش در اوایل آپریل نشان میداد که مردم، چون میخواستند به زندگی عادی برگردند ترسیده بودند؛ آنها در رابطه با پیشروی این همه گیری و اقدامات برای مبارزه با این ویروس خواستار پاسخ بودند. مایو میگوید: «سطح انتقاد شدید نسبت به افرادی که به قوانین قاصله ایمن و دیگر رفتارهایی که میتوانست از انتقال بیشتر ویروس جلوگیری کند احترام نمیگذاشتند، افزایش یافته بود.»
مایو میگوید: «روزهای پیش از عید پاک نقطه عطف بودند، در این روزها هیجانات مثبتتر با افزایش ابراز «عمل» در رابطه با تعهد به مبارزه بر علیه ویروس، شجاعت پزشکان و پرستارانی که در خط مقدم مبارزه کار میکردند و اعتماد به علم همراه بود.»
در 17 آپریل 2020، دادهها نشان دهنده افزایش جزئی در ابراز هیجانات مثبتی از جمله امید و عشق شده نسبت به کارکنان نظام سلامت از 21.6% تا 23.9% طی 24 ساعت بود.
منبع