رمضان امسال با زولبیا و بامیه خداحافظی کنید!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فرزاد بابایی ، با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان گفت: همه ساله در این ماه مبارک بر اساس یک سنت قدیمی مردم اقدام به مصرف زولبیا و بامیه در وعده افطار می کنند که خود این مسئله جای سوال دارد، چرا که این ماده خوراکی واقعا فایده‌ای برای بدن ندارد.

وی افزود: زولبیا و بامیه قندهای ساده هستند که با مصرف آنها قند خون به سرعت بالا می رود و مصرف آن در افراد دیابتی می تواند موجب تشدید بیماری شود و برای افراد سالم نیز افزایش وزن و چاقی و نیز افزایش قند را به دنبال دارد.

بابایی تصریح کرد: این نوع خوراکی در روغن با حرارت بالا تهیه شده و پر از چربی و قند است، بنابراین مصرف آنها نه تنها فایده ای ندارد، بلکه مضر هم است.

نایب رییس انجمن تغذیه استان کرمانشاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: در این شرایط بسیار ضروری است که سیستم ایمنی افراد تقویت شود و یکی از عوامل تضعیف سیستم ایمنی مصرف قندهای ساده است.

بابایی تصریح کرد: بنابراین با توجه به شرایط پیش آمده از مردم می خواهیم یک امسال را بی خیال مصرف زولبیا و بامیه شوند و به جای آن از مواد غذایی سالم مانند خرما، کشمش و ... استفاده کنند.

وی افزود: ضرورتی ندارد پای تمام سفره های افطار زولبیا و بامیه باشد و توصیه می شود افراد وعده های افطار را با یک لیوان آب گرم، شیر گرم، چای کم رنگ به همراه خرما و کشمش سر کنند و در کنار آن می توانند از خوراکی هایی مانند فرنی و شله زرد با شکر کم استفاده کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه تصریح کرد: وعده افطار باید سبک باشد و افراد نباید بعد از مدت طولانی خالی ماندن معده به محض افطار غذای پرحجم و سنگین مصرف کنند، زیرا این امر برای بدن و دستگاه گوارش آسیب رسان است.

وی افزود: توصیه می شود افراد بعد از یک وعده افطار سبک با فاصله نیم تا یک ساعت، یک وعده شام سبک اما پرکالری مصرف کنند و از مصرف غذاهای چرب و سرخ شده و سنگین در وعده شام خودداری کنند.

بابایی تصریح کرد: وعده سحر نیز از مصرف غذاهای سنگین و سرخ شده خودداری شود و توصیه می شود افراد در هر دو وعده سحر و افطار به مصرف سبزیجات، میوه و میزان کافی نوشیدن آب توجه داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان