رحمان رضایی در گفتگو با مشرق:

سردار ۶ سال پیش به مدیر برنامه پیرلو جواب منفی داد!/ سطح بازی آزمون به همه لیگ‌های معتبر اروپا می‌خورد

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: دو باشگاه ایتالیایی به طور جدی خواهان به خدمت گیری سردار آژمون بودند اما متاسفانه با مشاوره و انتخاب اشتباه، راهی را که شش سال پیش می توانست آن را طی کند نرفت.

سرویس ورزش مشرق - در روزهای گذشته به ویژه از اوایل هفته پیش، اخبار مختلفی از رسانه‌های اسپانیایی، ایتالیایی، انگلیسی و البته روسی در رابطه با پیشنهادات سردار آزمون برای حضور در لیگ های مختلف اروپایی منتشر شد. اینکه تیم‌هایی همچون اتلتیکو مادرید و سویا اسپانیا، وستهام، لستر، اورتون و ولورهمپتون انگلیس و همچنین باشگاه ناپولی ایتالیا به طور جد خواستار به خدمت گیری سردار آزمون مهاجم گلزن باشگاه زنیت روسیه شده اند. در این ارتباط رسانه های روسی از قول مسئولان باشگاه زنیت روسیه عنوان کردند که این باشگاه قصد فروش سردار آزمون را نداشته و به همین خاطر مبلغ 40 میلیون یورویی را برای صدور رضایتنامه این بازیکن تعیین کرده است.

رحمان رضایی بازیکن اسبق فوتبال کشورمان که سابقه حضور در سری A ایتالیا را در کارنامه دارد در گفتگو با مشرق، در خصوص این پیشنهادات و شرایط سنی سردار آزمون برای حضور در سطح اول فوتبال جهان حرف زد.

در ادامه متن این پرسش , پاسخ می آید:

* با توجه به شرایط خوب این روزهای سردار آزمون در باشگاه زنیت فکر می کنید این زمان موقعیت مناسبی برای حضور مهاجم گنبدی کشورمان در لیگ های معتبر اروپایی است؟

- قبل از پاسخ به این سوال باید بگویم او در زمانی که عضو تیم جوانان کشورمان بود فرصت بسیار خوبی برای حضور در سری آ ایتالیا داشت. در واقع دو باشگاه ایتالیایی به طور جدی خواهان به خدمت گیری اش بودند اما متاسفانه با مشاوره و انتخاب اشتباه، راهی را که شش سال پیش می توانست آن را طی کند نرفت تا امروز تازه در آستانه ورود به آن قرار گرفته باشد!

* شما در جریان این پیشنهاد بودید؟

- بله! مدیر برنامه "پیرلو" در ایتالیا از طریق من با سردار آزمون ارتباط گرفت اما تصمیماتی در همان زمان از سوی خانواده آزمون گرفته شد که این ستاره فوتبال کشورمان به جای ایتالیا راهی لیگ روسیه شود.

* حالا و با شرایط سنی که سردار آزمون دارد فکر می‌کنید قادر است فوتبالش را به همین منوال در اسپانیا ایتالیا یا انگلیس ادامه دهد؟

- بله! قطعاً حالا تجربه خوبی در فوتبال روسیه کسب کرده است. فکر می کنم این توانایی را دارد.

* سبک بازی اش به کدام یک از لیگ ها بیشتر نزدیک است؟

- با توجه به شرایط خوب فیزیکی و قدرت سرزنی اش فکر می کنم در لیگ انگلیس با توجه به سانترهای زیادی که در فوتبال آن کشور می شود موفق‌تر باشد. البته سطح کلی بازی آزمون به همه لیگ ها می خورد. فوتبال ایتالیا درگیرانه و تاکتیکی تر است. در اسپانیا هم هر دو مورد قبلی به طور جداگانه در فوتبال باشگاهی رعایت می شود. هم فوتبال قدرتی، هم تکنیکی و هم سرعتی. با شناختی که از فوتبال سردار آزمون دارم مطمئن هستم که به هر یک از لیگ هایی که امروز خواهانش هستند برود موفق می‌شود. اما یک شرط دارد!

* چه شرطی می تواند ضامن موفقیتش باشد؟

- این که او باید بداند لیگ فوتبال روسیه در سطح دوم فوتبال اروپاست و حالا پیشنهاداتی از لیگ دسته اول لالیگا، لیگ برتر یا همان جزیره و کالچو دارد. آزمون روی این قضیه باید به شدت تمرکز داشته باشد. اگر خوشبینانه فکر کنیم که یکی از این تیم‌ها او را جذب کنند باید دید آیا بازی‎اش هم می دهند؟ خیلی از بازیکنان شبیه به آزمون از لیگ های سطح پایین به سطح اول اروپا رفته اند اما آنجا فقط نیمکت نشین بودند. حضور در سطح اول فوتبال اروپا تمرکز بالاتر، تمرینات بیشتر و روحیه و انگیزه ای قوی تر را می طلبد. او باید به مراتب بیشتر از قبل کار کند تا در چارچوب تیم‌هایی مانند سویا، ناپولی یا تیم های لیگ جزیره موفق باشد.

* شرایط سنی آزمون برای این جابجایی مناسب است؟

- صد در صد! او در جام جهانی فوتبال بازی کرده و در سطح فوتبال آسیا توانسته اسم و رسمی برای خودش پیدا کند. او با تعداد بازی ملی کم کلی گل زده دارد و در واقع شرایطش برای چنین پیشرفتی ایده‌آل است و نباید چنین موقعیتی را از دست بدهد، البته منظورم این است که اگر به تیم بهتری در اروپا رفت باید خیلی خیلی تلاش کند و همه تمرکزش را روی فوتبال بگذارد. چون در آن صورت سه چهار سال پیش رویش می تواند نقش بسیار مهمی در آینده دوران فوتبالی اش داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان