ماهان شبکه ایرانیان

فروش گران ترین جگوار در یک حراجی

اخیرا در حراجی بونهامس اسکاتلند یک دستگاه خودروی جگوار E تایپ به قیمت ۷ میلیون ۳۷۰ هزار دلار به فروش رفت.

اخیرا در حراجی بونهامس اسکاتلند یک دستگاه خودروی جگوار E تایپ به قیمت 7 میلیون 370 هزار دلار به فروش رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  اخیرا در حراجی بونهامس اسکاتلند یک دستگاه خودروی جگوار E تایپ به قیمت 7 میلیون 370 هزار دلار به فروش رفت. این خودرو گران ترین مدل E تایپ است که تاکنون به فروش رفته و همچنین گران ترین جگواری است که از سال 1960 تاکنون در یک حراجی فروخت شده است.

از این مدل خودرو تنها 12 دستگاه موجود است و خودروی مورد بحث ما در این بین دارای کارکرد تنها 6 هزار و 437 کیلومتر است که چنین کارکردی با توجه به عمر 55 ساله‌ی این خودرو عالی است. این خودرو مجهز به یک موتور 6 سیلندر است که می تواند 293 اسب بخارقدرت تولید کند و به یک گیربکس چهار دنده ی دستی متصل شده است. 

فروش گران ترین جگوار در یک حراجی

در بین سال های 1961 تا 1963 12 عدد از این E تایپ ها ساخته شد و مدلی که اخیرا به فروش رفته با داشتن شماره شاسی S850667 دهمین مدل تولید شده از بین این 12 خودرو است. این خودرو در سال 1963 در مسابقات قهرمانی GT در کشور استرالیا شرکت کرد و یکی از معدود نمونه‌های دست نخورده‌ی باقی مانده در حال حاضر است که نمای ظاهری آن نیز چه در داخل و چه در بیرون بدون تغییر باقی مانده است. 

فروش گران ترین جگوار در یک حراجی

جگوار E تایپ

این خودرو در سال 1999 و در هنگامی که در مالکیت دومین صاحب خود قرار داشت مورد ترمیم جریی قرار گرفت تا در یک حراجی در کالیفرنیا به فروش گذاشته شود. خود این بازسازی در آن سال نشان داد که این خودرو تا چه حد تمیز و سالم بوده است چون رنگ آمیزی خودرو کاملا سالم بوده و خودرو تا آن زمان تحت هیچ بازسازی قرار نگرفته بود. 

در کنار این خودرو تصاویر و مدارکی اصلی مربوط به حضور خودرو در مسابقات نیز تحویل خریدار جدید خواهند شد. 

گرچه رقم 7.3 میلیون دلاری این خودرو بسیار گزاف است اما همچنان این مدل گران ترین خودرو جگوار در تاریخ نیست. در سال 2016 بود که یک دستگاه جگوار D تایپ مدل 1955 در حراجی RM به قیمت 21 میلیون و 780 هزار دلار به فروش رفت و نام خود را نه تنها به عنوان گران ترین جگوار بلکه به عنوان دومین خودروی گران قیمت تاریخ ثبت کرد.

فروش گران ترین جگوار در یک حراجی


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان