خواص روغن نارگیل برای پوست و عوارض آن

فواید روغن نارگیل برای پوست بسیار شگفت انگیز است. در کشورهای گرمسیری که نارگیل به راحتی در دسترس است و به طور گسترده استفاده می شود، افراد از روغن آن برای سلامت و زیبایی پوست خود استفاده می کنند.

فواید روغن نارگیل برای پوست بسیار شگفت انگیز است. در کشورهای گرمسیری که نارگیل به راحتی در دسترس است و به طور گسترده استفاده می شود، افراد از روغن آن برای سلامت و زیبایی پوست خود استفاده می کنند. آن ها معتقدند که از اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. بنابراین این روغن طبیعی برای محافظت از پوست در گرمترین مکان های روی زمین موثرتر است و جایگزین خوبی برای کرم های ضدآفتاب عرضه در بازار می باشد.

با توجه به این موارد، خواص روغن نارگیل به عنوان یک ماده مهم برای مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با این خواص آشنا می شوید.

فواید روغن نارگیل برای پوست

فواید روغن نارگیل برای پوست

علاوه بر خواص روغن نارگیل برای مو و ابرو به روش های زیر می تواند برای مراقبت از پوست استفاده شود:

1- مرطوب کننده لب

ترک های لب باعث می شود لب، زیبایی و طراوت خود را از دست بدهد و برای برخی مایه نارحتی و خجالت شود. استفاده از مرطوب کننده های شیمیایی لب می تواند منجر به حساسیت و عوارض شدیدی شود. روغن نارگیل در چنین مواردی به عنوان یک جایگزین ایده آل است و به سرعت عمل می کند. این روغن، لب را مرطوب کرده و خشکی آن را که باعث ترک نیز می شود، بهبود می بخشد. اگر از این روغن استفاده کنید فقط مزایای آن نصیب شما می شود.

2- نرم کننده پوست

روغن نارگیل یک نرم کننده عالی برای پوست است و به شما کمک می کند تا از خشکی پوست جلوگیری کنید. برای درمان این امر می توانید مقداری روغن نارگیل را بر روی پوست خود بزنید و به مدت 5 دقیقه آن را ماساژ داده و بعد از نیم ساعت با آب ولرم شستشو دهید. همچنین این روغن برای پاهای سخت و ترک خورده مناسب است.

ترک خوردن کف پا ممکن است به دلیل کار بیش از حد در سرما یا شدید که نیاز به ایستادن برای مدت طولانی دارد، اتفاق بیفتد. در صورت استفاده از روغن نارگیل به ناحیه آسیب دیده، ترک های پای شما از بین نمی رود. اما در صورت استفاده مکرر از این روغن طی چند روز، پاهای شما نرم تر شده و به مرور ترک ها از بین می رود.

3- لایه بردار پوست

ترکیب روغن نارگیل با سایر مواد مانند نمک و شکر می تواند به عنوان یک لایه بردار پوست عمل کند. این ترکیب سلول های مرده پوست و منافذ بسته آن را بدون اینکه پوست دچار التهاب شود، پاکسازی می کند. این امر باعث می شود پوستی شاداب، درخشان و نرم داشته باشید.

4- جلوگیری از پیری زودرس

مطالعات نشان داده است که علت پیری زودرس پوست استرس اکسیداتیو ناشی از اشعه UV و آلودگی محیط زیست است. همچنین از جمله علل پیری زودرس می تواند به صدمات ناشی از استفاده کرم های شیمیایی برای پوست نیز اشاره کرد. روغن نارگیل به چندین روش می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند. به عنوان مرطوب کننده برای پوست عمل می کند و بدون آسیب رساندن به پوست، آن را لایه برداری می کند. این روغن به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از پوست در برابر گرد و غبار و سایر آلاینده های محیطی محافظت می کند.

5- درمان اختلالات پوستی

طبق گفته USDA، روغن نارگیل حاوی ویتامین E است که به بهبود سلامت پوست کمک می کند. ادعا می شود که این روغن برای چندین اختلال پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما مفید است. با این حال، تحقیقات علمی برای اثبات یا انکار این ادعاها ادامه دارد. بیشتر تحقیقات از میزان پروتئین آن سخن می گویند. روغن نارگیل نه تنها عفونت را درمان می کند بلکه این باعث می شود اختلالات پوستی کمتر شود. همچنین استفاده از روغن نارگیل برای دور چشم هم بسیار موثر است.

عوارض روغن مارگیل برای پوست

عوارض روغن نارگیل برای پوست

اگرچه روغن نارگیل منبع طبیعی ویتامین ها و چربی هایی است که فواید زیادی برای سلامتی دارند، اما در صورت بی رویه استفاده کردن از آن می تواند خطرناک و مضر باشد.

  1. اگر به میوه نارگیل حساسیت دارید قطعا به روغن آن نیز حساسیت خواهید داشت و از مصرف آن خودداری کنید.
  2. اگر برای اولین بار از روغن نارگیل استفاده می کنید برای اینکه مطمئن شوید به آن آلرژی دارید یا خیر باید مقدار کمی از روغن را روی پوست خود استعمال کنید و بررسی کنید. اگر پوست شما به روغن نارگیل حساس باشد احتمال واکنش های آلرژیک پوستی از جمله: بثورات اگزما، کهیر، خارش شدید و غیره می شود.
  3. هر چند در این مقاله خواص روغن نارگیل برای پوست را بررسی کردیم اما استفاده مدام وبیش از حد از روغن نارگیل موجب آکنه می شود. این احتمال بیشتر برای افرادی که پوست چرب دارند اتفاق می افتد. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل برای پوستی که چرب نیست، در از بین بردن باکتری هایی که موجب ایجاد آکنه می شود، کمک می کند. افرادی که پوست چرب دارند در صورتی می توانند از روغن نارگیل استفاده کنند که آن را با ماده ی دیگری ترکیب کنند.

برای تهیه روغن نارگیل میتوانید از فروشگاه های معتبر مانندبکرینا به آدرس bekrina.com خرید کنید. آیا شما تا به حال از روغن نارگیل استفاده کرده اید؟ در صورت کسب تجربه ای جدید در این زمینه آن را با ما درمیان بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان