ده سریال تلویزیونی فوق‌العاده که به مرور کسل‌کننده شدند

متاسفانه تمام سریال‌هایی که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم به آرامی از بین رفتند. در ادامه سریال‌های تلویزیونی را لیست کرده‌ایم که کیفیت آن‌ها با گذشت زمان افت کرد و یا تمام شدند یا مانند یک زامبی در لابلای سایر فیلم و سریال‌ها پرسه زدند.

متاسفانه تمام سریال‌هایی که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم به آرامی از بین رفتند. در ادامه سریال‌های تلویزیونی را لیست کرده‌ایم که کیفیت آن‌ها با گذشت زمان افت کرد و یا تمام شدند یا مانند یک زامبی در لابلای سایر فیلم و سریال‌ها پرسه زدند.

همچنین بخوانید:
سریال های بهار 2020 که حتما باید تماشا کنید

10. The Walking Dead (از سال 2010)

مردگان متحرک

این سریال تلویزیونی در مورد زامبی‌های آخر‌الزمانی در گذشته روزهای بهتری را پشت سر گذاشته است. با وجودی‌که همچنان سریال محبوبی است، اما منتقدین و طرف‌داران اصلی آن دیگر شور و شوق سابق را برای «مردگان متحرک» ندارند. سیر داستانی تکراری و سرعت آهسته‌ی آن انگیزه‌ی بسیاری از مخاطبان را برای ادامه‌ی تماشای آن کمرنگ کرده است.

9. How I Met Your Mother (از سال 2005 تا سال 2014)

بازیگران سریال آشنایی با مادر

بلندترین. داستان. دنیا. ما هرگز دوست نداریم جای بچه‌های تد باشیم تا به داستان زندگی عاشقانه‌ی پدرشان پیش از آشنا شدن با مادرشان گوش بدهیم، حتی اگر بخش‌های زیادی از آن برای ما سرگرم‌کننده باشد. علی‌رغم این‌که این سریال یکی از اختلاف‌انگیزترین پایان‌ها را در تاریخ اخیر تلویزیون داشته است، اما «آشنایی با مادر» بسیار پیش از آن حرکت رو به افول خود را شروع کرده بود.

8. True Blood (از سال 2008 تا سال 2014)

خون حقیقی - پایان قسمت پایانی تمام

سریالی که تمرکزش بر عشق‌بازی و خون‌آشام‌هاست همیشه چیزی بوده است که مخفیانه از آن لذت می‌برده‌ایم، اما «خون حقیقی» توانست به مخاطبان خود آن‌چه را بدهد که از اعتراف به لذت بردن از آن شرمگین بودند، و تا مدتی هم این کار را به شکلی سرگرم‌کننده انجام می‌داد. اما با گذشت زمان، این سریال مانند خونی که در بدن یک مرده باقی می‌ماند شروع به خراب شدن کرد، و با معرفی شدن مفاهیم و موجودات جدید، دنبال کردن آن پیچیده شد.

7. Supernatural (از سال 2005)

سوپرنچرال سریال ترسناک

این سریال تلویزیونی قدیمی و طولانی درباره‌ی دو برادر است که با نیروهای فراطبیعی مبارزه می‌کنند. این سریال از فرمول امتحان پس‌داده‌ی یک هیولا و یک داستان مستقل در هر هفته در کنار سیر کلی داستان که در تمام سریال مشترک است استفاده می‌کند. با این وجود، خالق این سریال پس از فصل پنجم از آن جدا شد، چرا که داستانی که می‌خواست روایت کند را کرده بود، اما سریال 10 سال پس از آن هم ادامه پیدا کرد! «فراطبیعی» تقریبا تمام موجودات افسانه‌ای و اسطوره‌ای ممکن را پوشش داده است. بسیاری از شخصیت‌ها بارها مرده‌اند و زنده شده‌اند، و دیگر کسی نمی‌تواند برای مدت طولانی مرده باقی بماند. فصل پانزدهم برای این سریال کافیست، اما غافل‌گیر نخواهیم شد اگر دوباره برخی از آن‌ها زنده شوند.

6. The Big Bang Theory (از سال 2007 تا سال 2019)

پتانسیل افسون عشق تئوری بیگ بنگ

علی‌رغم افرادی که از این سریال کمدی گیکی از ابتدای آن متنفر بودند، اما نمی‌توان انکار کرد که «تئوری بیگ بنگ» برای مدت قابل توجهی از زمان پخش شدنش یک سریال تلویزیونی بسیار محبوب بوده است. بسیاری معتقدند پس از آن‌که شخصیت‌ها در روابط خود ریشه دواندند و جایگاه خود را تثبیت کردند، جوک‌های علمی و گیکی جای خود را به طنز کلیشه‌ای روابط میان دوستان داد. سایر سیرهای داستانی تکراری و نزدیک شدن شخصیت‌ها به خود واقعی‌شان باعث جدا شدن مخاطبان همیشگی این سریال از آن شد.

5. Dexter (از سال 2006 تا سال 2013)

سریال تلویزیونی دکستر

«دکستر» بر خلاف دنبال کردن قاتلی زنجیره‌ای که قاتلان دیگر را مورد هدف قرار می‌دهد، توانست با سیرهای داستانی جذاب و شخصیت اصلی که تلاش‌هایش در راستای محافظت از انسانیت خستگی‌ناپذیر بود، مخاطبان را به خود جذب کند. اما بسیاری عقیده دارند که این سریال تلویزیونی در اواسط خود به اوج رسید و پس از آن شروع به افت کرد، و با داستان‌های تکراری، پیچش‌های داستانی عجیب و غریب و ورود به محدوده‌ی رمانتیک ناملموسی توجه مخاطبان خود را از دست داد.

4. Lost (از سال 2004 تا سال 2010)

لاست سریال تلویزیونی

ممکن است فراموش کردنش ساده باشد، اما «لاست» نقل مجالس زمان خود بود، و بحث‌های داغ زیادی در مورد شکل می‌گرفت. هواداران آن تک تک فریم‌های این سریال تلویزیونی که درباره‌ی نجات‌یافتگان یک صانحه‌ی هوایی بود که در یک جزیره‌ی اسرارآمیز گیر افتاده بودند، را بررسی می‌کردند. با این حال، با گذشت زمان بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت «لاست» تبدیل به بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن شد، و اسطوره‌پردازی‌اش که رفته رفته در حال پیچیده‌تر شدن بود مخاطبان معمولی را از تماشای آن منصرف کرد.

3. Two and a Half Men (از سال 2003 تا سال 2015)

سریال تلویزیونی دو مرد و نصفی

می‌توانیم یک الگوی مشابه را در سریال‌های چاک لور ببینیم. یک کمدی محبوب طولانی دیگر به نام «دو مرد و نصفی» درباره‌ی دو برادر است که سعی می‌کنند — و معمولا شکست می‌خورند — که در کنار یکدیگر زندگی کنند و پسر برادر کوچک‌تر را بزرگ کنند. البته می‌توان به سادگی به اخراج بازیگر اصلی این سریال، چارلی شین، و جایگزین او که نتوانست همان حال و هوا را به سریال بدهد اشاره کرد، اما این سریال پیش از رفتن او نیز با فرمول‌های داستانی تکراری و شخصیت‌های ثابت، مسیر رو به افول خود را شروع کرده و جدا شدن شین از آن تنها سرعت افت را بیشتر کرد.

2. Family Guy (از سال 1999 تا سال 2003 و از سال 2005 تا به حال)

سریال تلویزیونی مرد خانواده

«مرد خانواده» همیشه جنجال‌برانگیز بوده است، چرا که با خط قرمزها بازی کرده و با موضوعات حساس شوخی می‌کند. این سریال تلویزیونی پس از آن‌که برای مدتی متوقف شده بود دوباره بازگشت و طرف‌داران بیشتری را به خود جذب کرد. اما با گذشت زمان چاقوی کمدی این سریال هم کند شده و شخصیت‌های آن تبدیل به ظرف جابجایی و تحویل جوک شده‌اند. این سریال تلاش کرده با شوخی بیشتر با مسائل جنجالی، جایگاه خود را در ذهن مخاطبان حفظ کند، حتی ست مک‌فارلین، خالق «مرد خانواده» گفته است که این سریال باید سال‌ها پیش تمام می‌شد.

1. The Simpsons (از سال 1989)

سریال تلویزیونی سیمپسون ها

اشتباه نکنید — «سیمپسون‌ها» یک حرکت فرهنگی است. این سریال تلویزیونی در میان محبوب‌ترین انیمیشن‌های تمام تاریخ جای دارد. اما بسیاری معتقدند روزهای طلایی انیمیشن آمریکا مدت‌هاست که گذشته است، البته بر سر این‌که از کی شروع به افت کرد بحث‌های زیادی وجود دارد. یکی از متداول‌ترین شکایت‌ها در مورد این سریال این است که به قدری طولانی شده که دارد داستان‌های خود را تکرار می‌کند.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی گرت آلدن در وب‌سایت واچ‌موجو است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان