ماهان شبکه ایرانیان

وقتی چاپ سه‌بعدی با کرونا مقابله می‌کند

با گسترش کروناویروس در جهان، بسیاری از شرکت‌ها و گروه‌های پژوهشی برای ساخت تجهیزات محافظتی، به استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی روی آورده‌اند.

وقتی چاپ سه‌بعدی با کرونا مقابله می‌کند

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس‌اینسایدر، گسترش فناوری چاپ سه‌بعدی می‌تواند راهبرد خوبی برای جبران کمبود ابزار پزشکی و تجهیزات محافظتی مورد نیاز بیمارستان‌ها و کادر درمان در سراسر جهان باشد.

برای جبران کمبود تجهیزات مورد نیاز، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و دانشگاه‌ها دست به کار شده‌اند. گروهی از دانش‌آموزان "دبیرستان رومئو" (Romeo High School) در ایالت میشیگان آمریکا طی پروژه‌ای موسوم به "فرست" (FIRST)، با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی، سپرهایی را برای محافظت از صورت ابداع کرده‌اند.

این گروه از دانش‌آموزان با همکاری مدارس دیگر سراسر آمریکا، تولید را گسترش داده‌اند و روزانه حدود 400 سپر محافظ صورت ابداع می‌کنند.

"کامرون کوئسنز" (Cameron Coesens)، از اعضای این گروه گفت: این پروژه بسیار جالب است زیرا آشنایی با مدل ساخت سپر محافظ، حدود یک روز طول می‌کشد و مدل فیزیکی آن نیز طی دو ساعت آماده می‌شود.

"مایک سوج" (Mike Savage)، مربی این گروه گفت: من دانش‌آموزان را در ساخت این سپرها راهنمایی می‌کنم تا توانایی‌های خود را طی این پروژه رقابتی به کار بگیرند. سپرهای محافظ تولید شده، واقعا خوب هستند و توانایی دانش‌آموزان را نشان می‌دهند.

این گروه دانش‌آموزی از میان همه تجهیزات مورد نیاز، فقط به تولید سپرهای محافظ می‌پردازند که تقاضای بالایی دارند. از سوی دیگر، یک شرکت انگلیسی با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی، ماسک‌های ونتیلاتور و دریچه‌های آنها را نیز تولید می‌کند. شرکت بلژیکی " Materialise" که یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در زمینه چاپ سه‌بعدی است نیز اخیرا به تولید ابزاری برای باز کردن در پرداخته است که کاربر را از دست زدن به دستگیره در بی‌نیاز می‌کند و جلوی گسترش کروناویروس را می‌گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان