کرونا بیکاری در اسپانیا را ۱۴.۴درصد افزایش یافت

به گزارش رویترز، نرخ بیکاری اعلام شده توسط این مرکز در حالی است که این رقم در سه ماه چهارم سال گذشته میلادی 13.8 درصد و پیش بینی اقتصاددانانی که توسط رویترز مورد پرسش قرار گرفته بودند، 15.6 درصد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، اسپانیا که بعد از آمریکا و ایتالیا از حیث بیشترین تلفات ناشی از ویروس کرونا در رده سوم جهان جای دارد، از 14 مارس اکثر ترددها را ممنوع کرده است. این آمار حاکی از آن است که در سه ماه نخست سال تنها 285 هزار و 600 شغل از بین رفته و این در حالی است براساس آمار ثبت شده از سوی تامین اجتماعی تنها در ماه مارس حدود 900 هزار شغل از بین رفته است.

آمار منتشر شده توسط تامین اجتماعی نشان داد که در اوایل آوریل و از ابتدای قرنطینه 898 هزار و 822 اسپانیایی شغل خود را از دست داده بودند. بخش گردشگری و ساخت و ساز بیشترین ضربه را از کرونا خورده‌اند.

اسپانیا از لحاظ تاریخی در مقایسه با همسایگانش همواره نرخ بیکاری بالایی داشته است. این رقم بدنبال بحران مالی سال 2013 با حدود 27درصد به اوج رسید و حتی با وجود سال‌ها رشد اقتصادی قوی، در اواخر سال 2019 روی 13 درصد باقی ماند.

براساس پیش بینی‌های بانک مرکزی اسپانیا، بحران ویروس کرونا می‌تواند نرخ بیکاری را در سال جاری به 21.7 درصد افزایش داده و این در حالی است که انتظار می‌رود اقتصاد این کشور 12.4 درصد کوچک شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر