ماهان شبکه ایرانیان

گزارش مالی آلفابت و گوگل از عملکرد موفق در سه ماهه اول ۲۰۲۰ حکایت دارد

آلفابت، کمپانی مادر گوگل با دستیابی به درآمد ۴۱.۲ میلیارد دلاری و سود ۶.۸ میلیارد دلاری در سه ماهه اول ۲۰۲۰ از بحران ناشی از کووید-۱۹ جان سالم به در برده اما این مدت حداکثر شامل دو ماه از بحران جهانی بوده و اوضاع در آینده بدتر خواهد شد.

گزارش مالی آلفابت و گوگل از عملکرد موفق در سه ماهه اول 2020 حکایت دارد

آلفابت، کمپانی مادر گوگل با دستیابی به درآمد 41.2 میلیارد دلاری و سود 6.8 میلیارد دلاری در سه ماهه اول 2020 از بحران ناشی از کووید-19 جان سالم به در برده اما این مدت حداکثر شامل دو ماه از بحران جهانی بوده و اوضاع در آینده بدتر خواهد شد.

منبع اصلی درآمد آلفابت تبلیغات است و با توجه به رکود در صنایع مختلف درآمد آنها نیز به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. «Ruth Porat»، مدیر مالی آلفابت تاکید می‌کند که دو ماه اول اوضاع حتی بهتر از پیش بینی‌ها بود اما در مارس درآمد گوگل به شدت کاهش پیدا کرد. به گفته وی استفاده از محصولات گوگل رو به رشد است اما از موضوعات تجاری مثل سفر و محصولات جدید به محتوای مربوط به کووید-19 تغییر پیدا کرده است.

آلفابت در سه ماهه اول سال مالی 2020 بالغ بر 41.2 میلیارد دلار درآمد و 6.8 میلیارد دلار سود داشته است. در حالی که درآمد آنها 13 درصد رشد داشته عایدی خالص تنها 1.5 درصد بیشتر شده که نشان دهنده افزایش هزینه‌ها است. تحلیلگران از ادامه این روند و کاهش شدید درآمد گوگل از محل تبلیغات طی سه ماهه جاری خبر می‌دهند.

بخش «درآمدهای دیگر» که شامل  پلی استور و سخت‌افزارهایی نظیر گوشی‌ها و لپتاپ‌های «پیکسل»، اسپیکرهای «هوم»، نمایشگرهای هوشمند «نست هاب» و غیره می‌شود، شاهد درآمد 4.4 میلیارد دلاری هستیم که نسبت به 3.6 میلیارد دلار سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.

یوتیوب و سرویس ابری گوگل طی این مدت عملکرد درخشانی داشته‌اند. درآمد یوتیوب با افزایش 33 درصدی به 4 میلیارد دلار رسیده و بخش محاسبات ابری نیز با رشد خیره کننده 55 درصدی 2.8 میلیارد دلار عاید آنها کرده است. یکی دیگر از بخش‌های رو به رشد شرکت G Suite است که به عنوان رقیب مایکروسافت آفیس 365 وارد گود شد و به گفته «ساندار پیچای» روزانه 3 میلیون نفر به شمار کاربران G Suite اضافه می‌شود.

آلفابت در ماه‌های پیش رو با چالش های جدی مواجه است. هزینه هنگفتی که گوگل به شرکت‌های دیگر پرداخت می‌کنند تا موتور جستجوی آن را به عنوان پیش فرض در محصولات خود به کار ببرند، 15 درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این بخش‌های دیگر آلفابت از جمله آزمایشگاه X lab، ماشین خودران ویمو، Verily و غیره نه تنها سودده نیستند بلکه هزینه‌ای 1.1 میلیارد دلاری را در سه ماه قبلی روی دست آنها گذاشته‌اند. پاداش های سهام محور که گوگل به مهندسان و کارکنان ارشد پرداخت می‌کند هم با افزایش 14 درصدی به 3.2 میلیارد دلار رسیده است.

آلفابت برای کاهش پیامدهای بحران کووید-19 از میزان استخدام نیروهای جدید کاسته و گوگل هم به شکل چشمگیری هزینه بازاریابی را کاهش داده و در پی تعلیق استخدام نیروهای جدید است. این شرکت همچنین با تشویق کسب و کارهای کوچک به فروش محصولات در بخش Google Shopping در پی افزایش درآمدهای تبلیغاتی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان