سهام عدالت خود را چگونه آزاد کنیم؟

شما می‌توانید در پاسخ به سوالات خود درباره نحوه ورود به سامانه سهام عدالت با چگونگی آزادسازی سهام خود آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با ابلاغ رسمی رئیس سازمان خصوصی سازی مبنی بر اینکه امروز سامانه سهام عدالت، برای آزادسازی آماده به کار است بسیاری از نحوه ورود به این سایت آگاهی کافی را ندارند.

مشمولان از امروز(چهارشنبه) می‌توانند با استفاده از کد ملی خود به سامانه سهام عدالت www.samanese.ir مراجعه کنند و سهام شرکت‌های سهام عدالت را به مالکیت خود در بیاورند.

چگونه سهام عدالت خود را آزاد کنیم؟

پس از کلیک کردن بر روی گزینه نارنجی رنگ (ورود به سایت) صفحه جدیدی باز می‌شود که در آنجا باید با انتخاب گزینه «مطالب فوق را مطالعه کرده و می‌پذیرم» و بعد بر روی گزینه «ادامه» کلیک شود.

چگونه سهام عدالت خود را آزاد کنیم؟

پس از آن صفحه جدیدی باز می‌شود که با درج کد ملی و کد امنیتی مطابق تصویر باید گزینه «ادامه» برای مشاهده اطلاعات به صورت کامل انتخاب شود. همچنین با انتخاب گزینه «استعلام سریع» افراد می توانند از وضعیت شمولیت خود در سهام عدالت خود آگاه شوند.

چگونه سهام عدالت خود را آزاد کنیم؟

بعد از درج کد ملی اگر سهام عدالت داشته باشید به شما اعلام می شود.

چگونه سهام عدالت خود را آزاد کنیم؟

در این مرحله بعد از اطمینان از داشتن سهام عدالت روی گزینه بازگشت کلیک کنید. در مرحله بعد باید اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی را تایید کنید.


بیشتر بخوانید:کدام شرکت‌ها در سبد سهام عدالت قرار دارند؟


اگر افراد گزینه آزاد سازی به روش مستقیم را انتخاب کنند دو ماه بعد از ثبت درخواست با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) از تعداد سهام تخصیص یافته شده نزد شرکت‌های سهام عدالت مطلع شوید، البته این امکان در صورتی برای افراد فراهم می‌شود که قبلا در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت شده باشند.

اگر در سامانه سجام ثبت نام نکرده اید با مراجعه به سایت سجام می توانید مراحل ثبت نام الکترونیکی را انجام و برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

برای ثبت درخواست ۳۰ روز به افراد فرصت داده شده است به همین جهت توصیه می‌شود با مطالعه، درخواست خود را ثبت کنند زیرا اگر پشیمان شوند و بخواهند سهام خود را بازگردانند مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

در صورت انتخاب گزینه آزاد سازی به روش غیر مستقیم ، مالکیت و مدیریت سهام عدالت شما از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی ساماندهی می شود و شما حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهید داشت.

سهام عدالت خود را چگونه آزاد کنیم؟ + آموزش تصویری

دو روش آزادسازی سهام عدالت

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان