رقابت خودرو اسپورت موتور وسط هیوندای با تویوتا سوپرا و نیسان Z

امروزه خودروهای موتور وسط همه‌جا هستند. ابتدا شورولت و فورد نسبت به ساخت این نوع خودروها ابراز تمایل کردند، و حالا این علاقه به برندهای لوکسی مثل مازراتی و استون مارتین سرایت کرده که به ساخت خودروها با موتور جلو معروف بودند

امروزه خودروهای موتور وسط همه‌جا هستند. ابتدا شورولت و فورد نسبت به ساخت این نوع خودروها ابراز تمایل کردند، و حالا این علاقه به برندهای لوکسی مثل مازراتی و استون مارتین سرایت کرده که به ساخت خودروها با موتور جلو معروف بودند. البته از میان همه تازه‌واردها، هیچ خودرو اسپرتی بهتر از یک هیوندای موتور وسط تمایل مشتریان به خرید چنین مدل‌هایی را نشان نمی‌دهد.
تا دو یا سه سال دیگر، شرکت هیوندای خودروهای موتور وسط مقرون به صرفه‌تری وارد بازار می‌کند. البته تصمیم گیرندگان این شرکت در کره ‌جنوبی هنوز در حال بررسی این موضوع هستند که این مدل باید یک هیوندای 40 هزار دلاری باشد یا یک جنسیس 70 هزار دلاری؟ به نظر می‌آید هنوز زود است جنسیس بخواهد شورولت کوروت و پورشه را به چالش بکشد، اما زیربرند N هیوندای تا زمانی که محدود به تقویت خودروهای مقرون به صرفه، سدان‌های خانوادگی و کراس‌اوورها باشد پیشرفتی نخواهد کرد. تولید یک ماشین اسپورت مناسب باعث بالا رفتن اعتبار زیربرند N و هیوندای می‌شود.
به تازگی هیوندای برای نشان دادن تصمیمش در این باره، RM19 را در اختیار خبرنگاران این حوزه قرار داده، یک هیوندای ولستر تقویت‌شده که می‌تواند یک موتور چهار سیلندر خطی را بین چرخ‌های عقب خودش جا دهد. موتور 2 لیتری با کمک یک توربوشارژر بزرگ توان 390 اسب‌بخار تولید کرده و گشتاور را از طریق یک گیربکس دستی متوالی شش سرعته به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. برای مهندسان هیوندای، RM19 فرصتی است تا با تغییر جای موتور به عقب خودرو با چالش‌های پیش‌رو مقابله کنند.
اگر شرکت هیوندای با تولید چنین خودرویی موافقت کند، این مدل به رقیبی برای تویوتا سوپرا و نیسان Z بعدی تبدیل می‌شود، حتی اگر ظاهرش شبیه ولوستر باشد. خودرویی که فعلا آن را RM20 N می‌نامیم، احتمالا مقداری از قدرت RM19 را فدای بهبود قابلیت رانندگی کند. با این حال، انتظار داریم این مدل جدید هم مثل RM19 سبک باشد. این مدل احتمالا یک هاچ‌بک دو-نفره با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دوکلاچه با توان 325 اسب‌بخار و وزن 1500 کیلوگرم باشد. اگر هیوندای ترکیب مشابهی از قدرت و جذابیت مدل قبلی را به خودرو موتور وسط جدیدش تزریق کند، یعنی همان کاری که با ولستر N انجام داد، احتمالا شاهد عرضه معادل پورشه 718 کیمن برای قشر متوسط جامعه باشیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان