تخریب خانه‌های دیزادیز قوچان در سیلاب؛ کمک‌های اولیه ارسال شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سیلاب در ماه اخیر در عمده شهرستان‌های خراسان رضوی تجربه شده است و در این میان خسارات متعددی را نیز به پل‌های روستایی وارد کرده است.

شهرستان‌هایی مانند گناباد، سبزوار و خوشاب از ناحیه باغداری نیز در جریان سیلاب‌های یک ماه اخیر متضرر شده‌اند و البته بخشی از باغداران این مناطق از بیمه محصولات کشاورزی نیز بهره نمی‌برند و همین مسئله خسارات را مضاعف کرده است.

حجم بارش‌ها در خراسان رضوی به حدی بوده که این استان پس از 18 سال خشکسالی، ترسالی را نیز تجربه کرد و البته که با خساراتی نیز به‌ویژه در مناطق روستایی همراه بود که آخرین مورد آن در روستاهای قوچان بود.

از روز گذشته بارش‌های متناوبی را در قالب تگرگ و باران در مناطق مختلف شهرستان قوچان داشتیم که خسارت‌های مختلفی در بخش‌های مختلف وارد کرد و عمده خسارت‌ها در بخش مسکونی، محورهای شهری، روستایی، باغات، مزارع، معابر و تأسیسات بوده است.

هادی رجایی‌نیا فرماندار قوچان در این زمینه تصریح کرد: روز جمعه و به‌ویژه عصر بارش‌ها در روستای دیزادیز شدت گرفت که موجب بالا رفتن حجم سیلاب در این روستا و واردکردن خسارت‌هایی شد و بارش تگرگ به حدی شدید بود که بعد از چندین ساعت تل‌هایی از انباشت تگرگ به ارتفاع بیش از یک متر را شاهد هستیم.

فرماندار قوچان با بیان این که تعدادی از منازل مسکونی در این روستا تخریب 100 درصد و تعدادی نیز آسیب جدی دیده است گفت: کمک‌های اولیه توسط دستگاه‌های امدادی به‌ویژه هلال‌احمر صورت گرفت و تمامی منازلی که آب‌گرفتگی داشت تخلیه آب شد و منازلی که احتمال تخریب داشت هشدارهای لازم برای تخلیه آنها داده‌ شده است.

رجایی‌نیا با اشاره به این که متأسفانه بارش‌ها به تأسیسات آبی روستا خسارت‌هایی وارد کرده است گفت: برخی از واحدهای دامی و انبار علوفه نیز براثر آب‌گرفتگی از بین رفته و تلفات دامی نیز داشته‌ایم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان