خرید و فروش وکالتی سهام عدالت غیرقانونی است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سه شنبه هفته جاری مقام معظم رهبری با صدور ابلاغیه‌ای با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت موافقت کردند. پس از آن و از صبح روز چهارشنبه در سامانه سهام عدالت گزینه‌ای تحت عنوان "آزادسازی سهام عدالت" اضافه شد تا مشمولان با ورود به آن بتوانند طرح آزادسازی خود را انتخاب کنند.

بر این اساس، سازمان خصوصی‌سازی اطلاعیه‌ای را صادر و در آن اشاره کرده است که احتمال می‌رود برخی از افراد در اقصی نقاط کشور اقدام به خرید وکالتی سهام عدالت مشمولان کنند.

در این شرایط این افراد باید به این نکات توجه داشته باشند که سهام تخصیص یافته به مشمولان بر اساس موازین قانونی بازار سرمایه صرفا در بازار بورس مورد معامله قرار خواهد گرفت.

در مرحله تکمیلی فرایند آزادسازی، سهام مربوط به نام سهامداران به ثبت خواهد رسید و هیچگونه وکالت و انتقال به غیر تا ثبت نهایی سهام به نام این افراد از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعتبار نخواهد داشت.

همچنین برگه‌های سهام عدالت قبلی مربوط به عضویت فاقد هرگونه ارزش و اعتبار است و در صورت مفقودی برگه عضویت هیچ لزومی به در اختیار داشتن برگه عضویت سهام عدالت نیست.

در حال حاضر سهامداران سهام عدالت صرفاً از طریق مراجعه به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir از وضعیت عضویت و سهامداری خود مطلع شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان