تفریحات کلاردشت و چالوس برای بعد از کرونا

در روزهای سختی به سر می‌بریم. کرونا فشار زیادی را در ایام پایان سال 98 و ابتدای سال 99 وارد آورده. دقیقا همان ایامی که می‌بایست پر از شور و اشتیاق ورود به سال جدید و رسیدن به سفر و تفریح می‌بود، را تحت تاثیر قرار داده.

می‌خواهیم بدانیم که بعد از ایام کرونا، اگر هوس سفر به شمال کردیم، تفریحات شهرهای کلاردشت و چالوس را بشناسیم تا لذت بیشتری از سفر خود ببریم. با ما همراه باشید.

کلاردشت و چالوس از نزدیک‌ترین مناطق تفریحی و گردشگری به تهران محسوب می‌شوند که سالیانه مسافران زیادی را به خود می‌بینند. هم کلاردشت و هم چالوس به دلیل طبیعت سرسبز، آب و هوای خنک و روان بودن جویبار و رودخانه، از جمله محبوب‌ترین مناطق برای سفر یک روزه و حتی بیشتر است.

گذراندن چندین ساعت از روز در هر یک از این دو منطقه می‌تواند روح و روان آدمی را تازه کرده و نشاطی بی‌حد و حصر به او دهد؛ یقیناً افرادی که به کلاردشت و چالوس سفر کرده باشند، به خوبی می‌دانند این دو مکان چگونه می‌توانند به سفرهایی اعتیاد‌آور تبدیل شوند! پس بیایید ببینیم چه تفریحاتی در کلاردشت و چالوس وجود دارند که این چنین همگان را مبهوت خود کرده‌اند.

تفریحات هیجان‌انگیز در کلاردشت

مناطق تفریحی در کلاردشت به طور کامل مؤثر از جاذبه‌های طبیعی در این منطقه است که شرح زیر می‌باشند:

دریاچه ولشت

یکی از مکان‌های دیدنی در شمال شرقی کلاردشت، دریاچه ولشت است. جاده این دریاچه بسیار دیدنی و پُر از درختان کاج زیبا است. این دریاچه نیز به دلیل زیبایی، هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. همچنین بهتر است بدانید که ماهیگیری در دریاچه برای گردشگران مجاز است. شنا و قایقرانی در دریاچه می‌توان از جمله تفریحات مربوط به این دریاچه باشند.

جاده کلاردشت به جاده عباس آباد

این جاده یکی از زیباترین و رؤیایی‌ترین جاده‌های ایران است. طبیعت بکر و منحصر به فرد این جاده برای همیشه در ذهن شما خواهد ماند. در طول جاده، استراحتگاه‌های توریستی زیادی وجود دارند که برخی از آن‌ها غذاهای محلی بسیار خوشمزه‌ای را سرو می‌کنند.

دهکده مازیچال

این دهکده در 20 کیلومتری شهر زیبای کلاردشت واقع شده است. این دهکده باشکوه به دلیل اقیانوس زیبای ابرها و چشم‌انداز وسیعش از دریای خزر تا جنگل‌های زیبای مازندران، بهشتی روی زمین است. غذاهای محلی و هوای پاک این روستا، رؤیای هر مسافر علاقه‌مندی است. اگر به مازیچال می روید، حتماً نان پخته شده گرم و تازه تهیه شده توسط زنان محلی را امتحان کنید.

مجموعه تفریحی باغ چمن

این مجموعه در شهر زیبای کلاردشت واقع شده است و از امکانات خوبی برای پذیرایی از گردشگران و مسافران در نزدیکی طبیعت زیبای رودخانه سرداب‌رود برخوردار است. از امکانات این مجموعه می‌توان به اقامتگاه‌ها، کافی شاپ‌ها، یک دریاچه برای ماهیگیری، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری، یک منطقه پیاده‌روی در جنگل و یک زمین بازی اشاره کرد.

تپه باستانی کلار

کلار نام یک شهر باستانی و تپه‌ای شکل در کلاردشت است. این تپه باستانی یکی از دیدنی‌های تاریخی کلاردشت است که در حاشیه جنوبی دریای خزر قرار دارد و به همین دلیل آن را «بهشت کاشفان» می‌نامند. طبق یافته‌های باستان‌شناسی، گفته می‌شود که این تپه قدمتی در حدود 800 سال قبل از میلاد دارد.

شهر کلاردشت به واسطه آب و هوای پاک و طبیعت زیبای آن به شهرت رسیده است. این شهر دشتی نسبتا بزرگ است که دور تا دور آن را کوههای البرز فرا گرفته اند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد ما به شما اجاره ویلا در کلاردشت به صورت آنلاین است.

تفریحات شگفت‌انگیز در چالوس

تفریحات کلاردشت و چالوس برای بعد از کرونا

مناطق تفریحی در چالوس به طور کامل مؤثر از جاذبه‌های طبیعی در این منطقه است که به شرح زیر می‌باشند:

رودخانه چالوس

این رود از کوه کندوان که بخشی از رشته کوه‌های البرز است سرچشمه می‌گیرد. باید بگوییم: «رودخانه چالوس مهم‌ترین مکان تفریحی این منطقه به حساب می‌آید.» رودخانه از یک مسیر زیبا، درست از منبع آن تا رسیدن به دریا پیشروی می‌کند. قله کندوان، قله عَلَم کوه، دره هزار چم و چشمه‌ها، جنگل‌ها و مزارع سرسبز برنج، همگی یک نقاشی شکوهمند از طبیعت در این منطقه ایجاد کرده‌اند. در رودخانه چالوس می‌توانید تنی به آب بزنید و از خوردن جوجه کباب لذت ببرید.

مرداب کندوچال

این تالاب در جنگلی متراکم به نام «فین چالوس» واقع شده است. مساحت این تالاب یک هکتار است و عمقی برابر با 5 متر دارد. آب این مرداب شیرین است، زیرا از چشمه‌های اطراف تغذیه می‌شود. این منطقه زیستگاهی، دارای تنوع گسترده‌ای از انواع پرندگان و حیوانات وحشی است. در اینجا می‌توانید برای اهداف تفریحی، زدن اردو و پیک نیک خود را آماده کنید.

پیست اسکی دیزین

برای تفریحاتی جذاب و ورزشی، می‌توانید پیست اسکی دیزین را تجربه کنید. این پیست در زمستان برای اسکی روی برف امکانات لازم را دارد و در تابستان نیز امکان اسکی روی چمن را دارا است. می‌توانید از دو مسیر، شمشک و جاده چالوس به دیزین بروید. این پیست دارای چهار تله کابین، دو تله سیژ و هفت تله اسکی بشقابی از جمله دوبل مایر، سی‌چال، گوزنی، پشت ویل و مبتدی را دارد.

آبشار هریجان

این آبشار در دهکده با همین نام در نزدیکی دره هزار چم در جاده چالوس واقع شده است. ارتفاع آن بیش از 9 متر است و یکی از آبشارهای زیبای کوه‌های البرز به شمار می‌آید. منظره اطراف، تصویری رنگارنگ را شکل می‌دهد و آبی که از ارتفاعات در حال سقوط است، این آبشار را به تعدادی آبشار دیگر تقسیم می‌کند. دسترسی به این مکان با وسیله نقلیه امکان‌پذیر است.

محال است کسی را بیابید که اسم "چالوس" را نشنیده باشد، این منطقه از دیرباز، محبوبیت بالایی داشته و زیبایی‌های خاص خودش را دارد. برای رفتن به شمال، برخی جاده چالوس را انتخاب می کنند و برخی دیگر جاده هراز را. در صورت سفر به این منطقه، پیشنهاد ما به شما «اجاره ویلا در چالوس» است. برای جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه و انتخاب بهترین گزینه می توانید از طریق سایت های اجاره دهنده ویلا و سوئیت رزرو خود را انجام دهید.

جاذبه‌های نوستالژیک سفر به شمال ایران به هیچ عنوان از بین نمی‌روند، به ویژه کلاردشت و چالوس دو منطقه با یک هویت، ولی تجربه‌ای بسیار متفاوت هستند. با این حال، برای اینکه لذت سفر خود به کلاردشت و چالوس را دوچندان کنید، به دنبال بهترین اقامتگاه‌های این موجود در این دو منطقه باشید. با ورود به سایت شب می‌توانید انواع ویلا شمال، سوئیت و آپارتمان را با اطمینان خاطر، اجاره و رزرو کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان