جزییاتی از آخرین وضعیت پرونده سحر تبر

سحر تبر از معروف ترین چهره های اینستاگرام ایرانیان در چند سال اخیر، به دلیل اشاعه فساد، توسط پلیس فتا و دادسرای ارشاد تهران تحت پیگرد قرار گرفته است و اکسپرسیونیسم نمایشی این دختر نوجوان هجده ساله تهرانی، بازتاب های زیادی در داخل و خارج از کشور به پا کرد

جزییاتی از آخرین وضعیت پرونده سحر تبر

سحر تبر از معروف ترین چهره های اینستاگرام ایرانیان در چند سال اخیر، به دلیل اشاعه فساد، توسط پلیس فتا و دادسرای ارشاد تهران تحت پیگرد قرار گرفته است و اکسپرسیونیسم نمایشی این دختر نوجوان هجده ساله تهرانی، بازتاب های زیادی در داخل و خارج از کشور به پا کرد. پرونده سحر تبر از طریق دادسرای ارشاد پایتخت برای رسیدگی به دادگاه انقلاب در هشتم دی ماه سال 1398 ارسال شد.

فاطمه خویشوند یا سحر تبر اینستاگرامی، به واسطه عکس ها و فیلم هایی که از نظر بعضی ها، عجیب و غریب خطاب شده است، تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و حالا در زندان است. تصاویر سحر تبر در اینستاگرام، هر روز عجیب تر و ترسناک تر می شد و او با فوتوشاپ و اعمال جراحی صورت، روز به روز دنبال کننده بیشتری جذب می کرد.

30 آبان ماه 98 بود که پخش اعترافات تلویزیونی سحر تبر در 20:30 بازتاب های زیادی پیدا کرد و موافقان و مخالفان بسیاری را به واکنش واداشت. در برنامه «صریح درباره فرهنگ»، ویدیو اعترافات این دختر نوجوان منتشر شد که از کارش ابراز ندامت می کرد. دکتر سیما فردوسی پور، روانشناس معروف دهه شصت و هفتاد نیز درباره پدیده شاخ های اینستاگرام و اختلال های روانی، به رفتار سحر تبر و دیگر چهره های مطرح اینستاگرامی پرداخت. سوابق درمانی فاطمه خویشوند طبق گفته های دکتر فردوسی پور، حکایت از وجود بیماری روانی داشت. موضوعی که خیلی پیگیری نشد.

وکیل سحر در زمستان 98 به ایرنا گفته بود که تداوم بازداشت این نوجوان 18 ساله، ضرورتی ندارد و مراتب را طی لایحه ایی مستند و مستدل ارائه کرده و تقاضای تبدیل قرار بازداشت به قزار وثیقه کرد. چون سحر تبر در زمان دستگیری، بالای 18 سال داشت، اما زمان وقوع مراتب تحت تعقیب، در زمانی بود که وی زیر 18 سال است، باید پرونده به دادسرای جرایم اطفال ارسال شود. او از رسانه ملی بابت پخش اعترافات متهمی که هنوز حکم قانونی برای اتهاماتش وجود ندارد، اعتراض کرد. وکیل سحر تبر هم اذعان کرد که موکلش، مبتلا به افسرادگی عمده و سایکوز بود و در گزارش پزشکی قانونی هم منعکس شده است.

سحر تبر

فاطمه خویشوند پیش از بازداشت در سال 98

پرونده سحر تبر در دادسرای ناحیه 38 تهران موسوم به دادسرای امنیت اخلاقی تشکیل شده و توسط سرپرست دادسرا جهت رسیدگی به شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران ارسالشده است. در کیفرخواست صادره از سوی دادسرای ارشاد، معاونت در افساد فی الارض، تشویق به فساد از طریق تشویق جوانان به اباحه گری، توهین به مقدسات از طریق توهین به حجاب و تحصیل مال نامشروع به فاطمه خویشوند تفهیم شده است.

 

چند هفته پیش، رئیس زندان زنان شهر ری، ابتلای سحرتبر به ویروس کرونا را رد کرد. اما وکیل سحر تبر در فروردین ماه امسال گفته بود که فاطمه خویشوند، به کووید 19 مبتلا شده است.

اما پیام درفشان، وکیل مدافع فاطمه خویشوند گفته بود که موکلش از اواخر فروردین پس از بروز علائم ابتلا به ویروس کورنا، به بخش قرنطینه زندان منتقل شده است و منتظر برگزاری جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده او و بررسی مواد تفهیم اتهام شده است.

28 بهمن ماه سال 1398، شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی تهران، قرار بازداشت فاطمه خویشوند به وثیقه را رد کرد تا او همچنان با سابقه بیماری روانی، در ندامتگاه شهر ری باشد.

آخرین وضعیت پرونده سحر تبر نشان می دهد که او همچنان در بازداشت موقت است و حکمی قطعی برای وی صادر نشده که در حال سپری کرده محکومیتش باشد.

احتمالا پس از اتمام کرونا در تهران، شاهد برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات سحر تبر در خرداد یا تابستان 99 باشیم. دادگاه او قرار بود 1 اردیبهشت 99 در پایتخت برگزار شود که لغو شد.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان