روحانی: مدارس در مناطق کم خطر بازگشایی می‌شود

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: وزارت بهداشت اعلام کرد که پروتکل‌های اعلام شده به مردم، 83 درصد مراعات شده است و در برخی شهرستانها 92 درصد مورد مراعات بوده است. البته میزان مراعات در تهران یک مقدار کمتر بوده است. این نشانه همکاری مردم با مسئولان بهداشتی و سلامت جامعه است. از همه آنهایی که به احسان و نیکوکاری مشغول هستند تشکر می‌کنم.

روحانی افزود: کادر درمان ما با همه وجود و توان به صحنه آمدند. آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان عدد پایینی بوده است که این نشان از همکاری مردم و تلاش کادر درمانی ماست.

وی افزود: کارهایی در کشور ما شد و در دیگر کشورها هم صورت گرفت. در طرح غربالگری در نوبت اول 78 میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفتند. غربالگری مرحله دوم هم 30 میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفتند. این غربالگری یک مقدار هدفمندتر از دوره قبل است.

رئیس‌جمهور گفت: در طول این مدت شرکت‌های دانش بنیان و تولیدگران ما برای کمک به بخش درمان به صحنه آمدند. امروز در بیمارستان‌های ما تعداد دستگاه تنفس مصنوعی با اول ماه اسفند خیلی متفاوت است. هزار ونتیلاتور اضافه شده است.

روحانی تاکید کرد: چون برای ما روشن نیست که پایان کرونا چه زمانی است و هنوز روشن نیست که این دارویی که این بیماری را درمان می‌کند کدام است، شرایط ما عادی نیست. زمان کشف این دارو هم معلوم نیست. ما خودمان را باید برای شرایط بعدی هم آماده کنیم. باید به بخش تجهیزات و نیروی انسانی درمانگر توجه کافی داشته باشیم. باید خودمان را برای یک روز سخت احتمالی آماده کنیم.

به گزارش مهر، روحانی در مورد مصوبات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز گفت: امروز در جلسه ما یکی از مسائلی که مطرح شد، گشایش در امر آموزش در مدارس بود. یعنی در مناطقی که کم خطر و یا سفید هستند برای یک مدت دیگر که 20 اردیبهشت پیشنهاد شد، با حفظ پروتکل‌های به بهداشتی مدارس بازگشایی شود و یک ماه هم آموزش ادامه پیدا کند و سپس امتحانات برگزار شود.

وی ادامه داد: من یک مقدار کمی نگران بودم که آیا این طرح به خوبی اجرا می‌شود یا خیر؟ اولاً ما زمان اجرای این طرح را به تأخیر انداختیم یعنی از 20 اردیبهشت به 27 اردیبهشت موکول می‌کنیم. وزارت بهداشت، وزارت کشور باید با آموزش و پرورش باز هم در این زمینه مطالعه کنند، صدا و سیما هم کمک کند تا دلهره‌ای برای مردم ایجاد نشود و پروتکل‌ها کاملاً مراعات شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: البته کار خوبی است که آموزش ما شروع به کار کند اما در عین حال باید پروتکل‌های بهداشتی به دقت مورد مراعات دقیق قرار بگیرد.

ادامه دارد...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان