عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

ضلع غربی دریاچه چیتگر منشأ بوی نامطبوع پایتخت

امانی گفت: انباشت زباله در ضلع غربی دریاچه چیتگر سبب انتشار بوی نامطبوع شده است.

ضلع غربی دریاچه چیتگر منشأ بوی نامطبوع پایتخت

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بازدید میدانی که مورخ 99/02/01 در خصوص اقدامات مقابله با بیماری کرونا از مجموعه بوستان چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در شهرداری منطقه 22 شهر تهران داشت، گفت: با صحنه‌هایی ناراحت کننده و تاسف بار مواجه شدم که گزارش آن به شرح ذیل اعلام می‌شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مواجهه با انباشت زباله‌ها و استشمام بوی متعفن در ضلع غربی دریاچه، منظره‌ای نا مناسب و شرم آورخلق کرده بود.

او افزود: محوطه‌ای خالی بین بوستان چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس بدون مدیریت باقی مانده است و تنها با دیواره‌ای از فنس و توری حد فاصل این دو مجموعه گردشگری تفکیک شده است.

امانی با بیان اینکه بار‌ها اعضای شورای شهر تهران و مدیران شهری بر موضوع اجرای مدیریت یکپارچه شهری تأکید داشته‌اند، گفت: متاسفانه این موضوعِ حائز اهمیت در مجموعه شهرداری تهران که مدعی اجرای مدیریت یکپارچه شهری است، به هیچ وجه رعایت نشده و نشانه‌ای از این ادعا در بدنه شهرداری دیده نمی‌شود.

او تصریح کرد: در حالی که این محل می‌تواند فرصت بزرگی جهت انتفاع شهروندان و بهره برداری شهرداری تهران باشد، به معضل و تهدیدی بزرگ برای سلامت شهروندان به دلیل دپوی انبوه زباله تبدیل شده است و مجموعه‌های تحت امر از پذیرفتن مسئولیت اداره این محوطه خالیِ دارای ارزش گردشگری و درآمد زا، شانه خالی کرده اند.


بیشتر بخوانید: تشکیل کارگروه ملی بررسی بوی بد تهران


امانی خاطر نشان کرد: از این دست فضا‌ها که در مرز‌های استحفاظی مناطق و یا سازمان‌های شهرداری تهران قرار دارد، در سطح شهر زیاد به چشم می‌خورد.

او با تأکید بر اینکه فقدان اعمال مدیریت یکپارچه در بدنه شهرداری و رسیدگی به معضلات، بیش از پیش احساس می‌شود، گفت: خواهشمند است با توجه به اهمیت موضوع و در اجرای ماده هفتاد و سوم (73) قانون شورا‌ها مراتب را به عنوان تذکر ابلاغ کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان