ماهان شبکه ایرانیان

قیمت سایپا ۱۵۱ آپشنال با حدود ۱۶ میلیون افزایش تعیین شد

با ارسال دعوتنامه تسویه حساب برای کسانی که خودرو سایپا ۱۵۱ آپشنال را پیش خرید کرده بودند، قیمت قطعی این خودرو نیز مشخص شد. عرضه این خودرو در ادامه رویکرد جدید خودروسازان در راستای افزایش نامحسوس قیمت ها ارزیابی می شود.

قیمت سایپا 151 آپشنال با حدود 16 میلیون افزایش تعیین شد

با ارسال دعوتنامه تسویه حساب برای کسانی که خودرو سایپا 151 آپشنال را پیش خرید کرده بودند، قیمت قطعی این خودرو نیز مشخص شد. عرضه این خودرو در ادامه رویکرد جدید خودروسازان در راستای افزایش نامحسوس قیمت ها ارزیابی می شود.

به عبارت دیگر در شرایطی که دولت و مراجع قانونی مجوز لازم برای افزایش قیمت خودروهای تولید داخل را صادر نمی کنند، شرکت های خودروسازی بزرگ کشور تصمیم گرفته اند تا با افزایش آپشن های رفاهی نظیر مانیتور، دوربین دنده عقب و ...سطح جدیدی از قیمت را برای محصولات خود تعریف نمایند تا بدین ترتیب از میزان ضرر و زیان خود بر روی قیمت تک فروشی بکاهند.

سایپا 151 آپشنال

همان طور که می دانید سایپا 151 ( سایپا کارا – پراید وانت ) – Saipa 151 ( Saipa Kara – Pride pickup ) بر روی پلتفرم پراید ساخته شده است. نیمه ی جلویی 151 کاملا مشابه سایپا 131 است. این وانت سبک وزن تنها 900 کیلوگرم وزن دارد و به جهت تغییر کاربری آن ( نسبت به سایر پراید ها ) شامل تغییراتی در سیستم فنربندی عقب و سیستم انتقال قدرت شده است. جدی ترین رقیب سایپا 151 را می توان باردو ( پیکان وانت ) دانست. پس از توقف تولید باردو، حالا آریسان در مقابل 151 قرار می گیرد. 151 ظرفیت حمل بار تا 500 کیلوگرم را داراست.

متاسفانه هنوز شرکت سایپا امکانات جانبی خودرو 151 آپشنال را اعلام نکرده و اطلاعات کاملی هنوز در دسترس نیست. با این وجود اما برخی از منابع افزوده شدن آپشن های نه چندان گران قیمتی نظیر مانیتور، دوربین دنده عقب و رهیاب ماهواره ای را بر روی این خودرو تایید می نمایند.

گفتنی است چندی قبل نیز خبری مبتنی بر عرضه وانت زامیاد آپشنال در رسانه ها مطرح شده بود که آپشن های عجیبی نظیر کولر و فرمان هیدرولیک و گارد محافظ جلو را افزون بر نسخه ساده ارائه می کرد.

جالب تر آنکه تولید هر دو این خودروهای وانت - در کنار وانت کارا (مزدای سابق) در شرایطی انجام می شود که مساله غیر استاندارد بودن خودروهای تولیدی کشور براساس استاندارد 85 گانه همچنان مطرح است و خروج پراید 132 و 111 از خط تولید نهایی شده است، اما در مقابل هیچ پایانی برای تولید خودروهای وانت بسیاری قدیمی در کشور قابل تصور نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان