بازخوانی یک پرونده قضایی/

پرونده اختلاس ۲ کارمند اداره کل بنیاد مسکن قزوین به کجا رسید؟

اواسط آذرماه سال گذشته، خبر دستگیری دو نفر از کارمندان اداره کل بنیاد مسکن قزوین به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی منتشر شد که طبق گفته دادستان قزوین این پرونده، هنوز به دادگاه نرفته، اما مراحل نهایی را طی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان، اواسط آذرماه سال گذشته خبر دستگیری دو نفر از کارمندان اداره کل بنیاد مسکن قزوین به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی  منتشر شد.

این کارمندان متخلف با تصرف غیرقانونی دستگاه‌ها و ماشین آلات بنیاد مسکن که در اختیار داشتند با پیمانکاران قرارداد منعقد می‌کردند و وجوه دریافتی را به حساب اداره واریز نمی‌کردند که شناسایی و تخلف آنها محرز شد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان  دررابطه با این پرونده گفت: دو نفر از کارمندان این اداره به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در تشریح جزئیات این پرونده اظهار کرد: این کارمندان متخلف با تصرف غیرقانونی دستگاه‌ها و ماشین آلات بنیاد مسکن که در اختیار داشتند با پیمانکاران قرارداد منعقد می‌کردند و وجوه دریافتی را به حساب اداره واریز نمی‌کردند که شناسایی و تخلف آنها محرز شد.
 
وی در ادامه افزود به عنوان مثال متخلفان با یک پیمانکار قراردادی با مبلغ 100میلیون منعقد کرده اما به اداره مربوطه مبلغ 10میلیون اعلام می‎کردند.
 
دادستان قزوین با بیان اینکه پرونده مذکور در مرحله کارشناسی است تصریح کرد: میزان دقیق اختلاس و خسارت به بیت المال هنوز مشخص نشده و پرونده در مرحله کارشناسی است تا مقدار وجوهی که این افراد از طریق غیرقانونی و با سواستفاده از اموال دولتی به دست آورده اند محاسبه شود.  

از آنجایی که هنوز میزان دقیق اختلاس و خسارت به بیت المال هنوز مشخص نشده،  پرونده همچنان در مرحله کارشناسی است تا مقدار وجوهی که این افراد از طریق غیرقانونی و با سواستفاده از اموال دولتی به دست آورده اند محاسبه شود.  

حجم پرونده به گونه‎ای است که نیازمند کارشناسی و حسابرسی دقیق است و در نهایت باید کلیه اسناد سنوات قبل نیز بررسی شود که هنوز حسابرسی‏‌ها و بررسی اسناد کامل نشده است.

همچنین وی در 19 اردیبهشت ماه در گفت‎وگو با خبرنگار میزان گفت: پرونده هنوز به دادگاه نرفته ولی خوشبختانه پرونده مراحل نهایی را طی می‏‌کند.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر