شناسه : ۱۹۹۲۷۳۲ - دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۵
در گفتوگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛
کاهش چشمگیر صادرات لبنیات/ عدم افزایش قیمت محصولات لبنی تا پایان رمضان
اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ رضا باکری در گفتوگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره تاثیر ویروس کرونا بر بازار محصولات لبنی توضیح داد: در این بحران، شرکتهای بزرگ و متوسط به دلیل قرنطینه خانگی و افزایش میزان تقاضا مشکلی در فروش نداشتهاند.
باکری ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت صادرات محصولات لبنی بیان کرد: حجم صادرات سالیانه محصولات لبنی 450هزارتن است که به دلیل شیوع ویروس کرونا و انسداد مرزها، این رقم به یک سوم کاهش یافته است.
او خاطرنشان کرد: تا زمانی که مرزها باز نشود و صادرات به روال گذشته برنگردد، نمیتوانیم درباره حجم صادرات امسال اظهارنظر کنیم.
باکری همچنین از عدم تغییر قیمت لبنیات تا پایان ماه رمضان خبر داد و گفت: تا کنون مصوبهای مبنی بر افزایش قیمت محصولات لبنی دریافت نکردهایم؛ همچنین بر اساس مذاکرات انجام شده، کارخانههای لبنی تا پایان ماه مبارک رمضان تصمیمی برای افزایش قیمت محصولات خود ندارند.
دبیر انجمن صنایع لبنی درباره قیمت این محصولات بعد از ماه رمضان نیز اظهار کرد: کارخانهها باید قیمت تمام شده تولید، میزان دستمزد، تورم و سایر هزینهها را محاسبه کنند تا قیمت لبنیات بعد از ماه رمضان تعیین تکلیف شود.