پای ویلاهای ۵۰۰ میلیاردتومانی به مجلس باز شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، در نشست علنی امروز مجلس بحث‌های متفاوتی مطرح شد از تغییر واحد پولی از ریال به تومان تا بررسی گزارش درباره مدرک تحصیلی حسین فریدون.در این میان نمایندگان مجلس در نطق ها و تذکراتشان هم به موضوعات دیگر از جمله جعل مدرک تحصیلی که اشاره به پرونده سینا کمالخانی نماینده تفرش داشت پرداختند. 

جعل مدرک کمتر از ضد انقلاب نیست

 اصغر مسعودی نماینده نی‌ریز و استهبان یکی از همان نمایندگانی بود که آخرین نطق‌ خود را در مجلس ایراد کرد او گفت: ‌مجلس طبق فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی در راس امور و عصاره فضائل ملت است این در حالی است که از داخل و خارج صداهای مختلفی علیه مجلس دهم راه افتاده است. ‌مجلس دهم 10 هزار تذکر به رئیس‌جمهور و وزرا داده است که نشان دهنده فعالیت مؤثر آن است.

نماینده نی‌ریز در مجلس گفت:‌ عده‌ای بنا را بر آن گذاشتند که مشکلات تحریم و سیل و زلزله را در کشور نبینند. اگر به مطالبات مردم پاسخ ندهیم سیل بی‌اعتمادی به نظام، انقلاب و کشور زیاد خواهد شد و این در حالی است که ما شاهد گرانی سرسام‌آوری هستیم که کمر مردم را شکسته است و دولت باید به توده‌های مردم توجه کند.

او ادامه داد: ‌مجلس یک صدا فریاد زد که باید به فکر معیشت مردم و طبقات محروم جامعه باشیم. نباید رانت و ربا ریشه انقلاب را بسوزاند ضمن اینکه نباید مردم به کشور و انقلاب بدبین شوند.

مسعودی افزود:‌ وزارت کشور و هیأت‌های اجرایی باید گزارشی را هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات به مردم ارائه دهند این در حالی است که مجلس دهم شفافیت تامین هزینه‌های انتخاباتی نامزدها را مصوب کرده است. شعارها و عده‌های غیرواقعی و جعل مدرک کمتر از اقدامات ضد انقلابی علیه کشور نیست.

نماینده نی‌ریز در مجلس تصریح کرد: ‌سردار سلیمانی گوهر گران‌بهای انسانی بود که با اخلاق مداری، انسانیت،‌ مردم‌محوری و رعایت حدود شرعی توانست مکتب سلیمانی را رقم بزند. 

مسعودی گفت: ‌انقلابی‌گری با تقوای دینی و حساسیت درباره دشمن شکل می‌گیرد؛‌ مصادره سلیمانی با مکتب سلیمانی که فراجناحی بود نباید انجام شود.  آنها که تهمت زدند مجلس مصوب کرده که قاسم سلیمانی را می‌خواهند تحویل دهند تهمت بزرگی به این مجلس زدند و اقدامی ضد انقلابی کردند.

تذکر درباره سهام عدالت

سهام عدالت هم یکی از آن موضوعاتی است که این روزها بحث داغی دارد. در جریان نشست علنی امروز مجلس،  حسینعلی حاجی دلیگانی  در تذکر شفاهی خود گفت: سازمان خصوصی سازی 52 میلیون نفر از جمعیت ایران را به عنوان ثبت نام کنندگان سهام عدالت معرفی کرده است، در حالی که تعاونی ها، سهام عدالت را 42 میلیون معرفی کرده اند.

نماینده مردم شاهین شهر با بیان اینکه دولت در سال 96 لایحه ای جهت ساماندهی سهام عدالت به مجلس ارائه کرد که به دلیل تعدد طرح ها در کمیسیون اقتصادی به نتیجه مشخصی نرسید، افزود: دولت مجبور شد روش آزادسازی سهام عدالت را با اجازه از مقام معظم رهبری آغاز کند.

او با اشاره به تبعیض های موجود در سهام عدالت خطاب به پزشکیان نایب رئیس مجلس گفت: افرادی در زمان ثبت نام سهام عدالت شرایط دریافت سهام عدالت را داشتند، اما به دلایلی نتوانستند از آن بهره مند شوند، از طرفی امروزه هم افرادی هستند که شرایط را دارند، اما از آن محرومند. از شما درخواست دارم برای این افراد تدبیری اندیشیده شود.

مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این نماینده گفت: از دولت درخواست می کنم برای افراد مستحقی که سهام عدالت دیده نشده اند، اقدامات لازم را صورت دهد.

ماجرای املاک نجومی و پایان مجلس دهم

یکی از موضوعاتی که روزهای اول مجلس دهم نمایندگان تهران به جد پیگیر آن بودند موضوع تخلفات املاک نجومی در شهرداری تهران آن هم در زمان سکان‌داری محمدباقر قالیباف بود موضوعی که طرح تحقیق  تفحص آن با هزار مانع در آخرین روز از سال 95 به صحن علنی مجلس اما لابی ها مانع از به سرانجام رسیدن آن شد حالا با نزدیک شدن به پایان مجلس دهم و راهیابی قالیباف به مجلس یازدهم مصطفی کواکبیان در صحن علنی تخلفات آن سال را بار دیگر بازگو کرد و از لزوم رسیدگی به آن سخن می‌گوید. او در تذکری در جریان نشست علنی امروز مجلس گفت: اگر کمیسیون های مجلس در روزهای باقیمانده از مجلس دهم تعطیل است، اعلام شود، اما اگر فعال است، باید به روند کاری خود ادامه دهد.

او ادامه داد: طرح تحقیق و تفحص از حوادث پس از افزایش قیمت بنزین در آبان ماه مدتی است که در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مطرح شد، اما جلسه ای برای بررسی آن تشکیل نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به نایب رئیس مجلس ادامه داد: همچنین طرح تحقیق و تفحص از املاک نجومی شهرداری تهران نیز در کمیسیون عمران مجلس مطرح شده که باید هر چه سریعتر به نتیجه برسد، بنابراین از شما درخواست می کنم تاکید فرمایید تا در این روزهای باقیمانده از مجلس دهم به یک نتیجه مشخص برسد.

بی‌خانمانی مردم در برابر خرید و فروش ویلاهای چند صد میلیاردی عده‌ای خاص، عادلانه نیست

 بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان نیز در تذکر شفاهی خود ضمن درخواست رسیدگی به وضعیت جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مشکل افزایش حقوق بازنشستگان کشوری هنوز حل نشده است که باید به آن رسیدگی شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در حالی که بسیاری از مردم در کشور فاقد خانه و مسکن هستند و کمترین امکانات را دارند در فضای مجازی دیده می‌شود که ویلاهای بیش از 500 میلیارد تومانی در دست افرادی است که مشخص نیست به چه شیوه‌ای به منابع کشور دسترسی پیدا کرده‌اند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه منابع کشور باید به صورت عادلانه تقسیم شود، خاطر نشان کرد: عده‌ای در کشور بی‌خانمان هستند وعده‌ای در حال خرید و فروش ویلاهای چند صد میلیاردی.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان