با حضور وزیر نیرو؛

بهره برداری و شروع عملیات اجرایی ۶ پروژه صنعت برق استان مرکزی انجام شد

ایسنا/مرکزی بهره برداری و شروع عملیات اجرایی ۶ پروژه صنعت برق استان مرکزی در حوزه برق باختر در قالب پویش "هر هفته_الف_ب_ایران" با حضور وزیر نیرو در اراک انجام شد.

بهره برداری و شروع عملیات اجرایی 6 پروژه صنعت برق استان مرکزی انجام شد

فرهاد شبیهی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر در این آیین که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بیان کرد: استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور است و با توجه به اینکه نیاز اساسی صنعت در سال جهش تولید، توسعه متوازن زیرساخت های حوزه برق است، در سال های اخیر صنعت برق استان تمام تلاش خود را به کار گرفته است که همسو با ضرباهنگ توسعه صنعت پیش برود و استان مرکزی بالغ بر هزار میلیارد تومان پروژه ایستگاه انتقال طی هشت سال اخیر به انجام رسانده است.

وی با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 6 پروژه صنعت برق استان مرکزی اظهارکرد: این پروژه ها اشاره مستقیم به توسعه زیرساخت های صنعت برق استان دارد. اعتبار این پروژه ها در مجموع 249 میلیارد تومان است که شامل پروژه های BAOC  برق منطقه ای باختر است، بخشی از این پروژه ها شامل رونمایی از رله های فانتی فانکشن است که با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یک شرکت دانش بنیان و شرکت برق منطقه ای باختر ساخته شده است. این رله ها تحت لایسنس هیچ شرکتی نیست و هزینه تولید آنها یک پنجم رله های وارداتی است و سرعت دسترسی و سرویس و نگهداری آنها نیز شاید به دو روز برسد، همچنین امروز مرکز دیسپاچینگ برق منطقه ای باختر افتتاح و کلنگ ساختمان جدید این مرکز در مجموع به ارزش 990 میلیارد ریال به زمین زده می شود.

وی با اشاره پروژه های صنعت برق منطقه ساوه بیان کرد: ارزش این پروژه ها 400 میلیارد ریال است که جهت تامین نیازهای آتی منطقه افتتاح می شوند. امروز همچنین پروژه های انتقال و فوق توزیع، خط و پست 63.20 کیلوولت آوه و پست سیار 63.20 کیلوولت شهرک صنعتی طراز ناهید ساوه نیز افتتاح و عملیات اجرایی انتقال برق 400 کیلوولت زرندیه به ارزش 1500 میلیارد ریال آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر استان مرکزی در خصوص پروژه های شهرستان خمین نیز اظهار کرد: امروز ایستگاه برق 63 به 20 کیلوولت شهید والانژاد شهابیه خمین با 15 مگاولت آمپر به ارزش 60 میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی پست 400 ولت نیز آغاز شد.

به گزارش ایسنا، تمامی این پروژه ها با دستور اردکانیان وزیر نیرو افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان