در مراسم رونمایی از گوشیهای هوشمند سری Huawei Nova 7 در بازار چین، شاهد معرفی تبلت جدید Huawei MatePad نیز بودیم. همچنین هی گانگ (He Gang) مدیر بخش محصولات مصرفی هوآوی، آمار و ارقامی از عملکرد این برند در بخش فروش تبلت در کشور چین نیز ارائه داد و به گفته این مدیر ارشد، عملکرد هوآوی باعث شده تا این شرکت به برند پیشتاز بازار تبلت در کشور چین تبدیل شود.
بر اساس گزارشهای منتشرشده هوآوی از نظر میزان فروش تبلت در بازار چین و در سهماهه سوم و چهارم سال 2019 میلادی موفق شده با پشت سر گذاشتن رقبا، برند برتر بازار شود.
آمار و ارقام فروش بالا و موفقیتآمیز تبلتهای هوآوی باری دیگر توسط رن ژنگفی (Ren Zhengfei) موسس و مدیرعامل هوآوی در مصاحبه اخیرش مورد تائید قرار گرفت. به گفته این مقام بلندپایه، شیوع ویروس کرونا فرآیند تولید و عرضه گوشیهای هوشمند را با دشواری روبرو کرده ولی با این شرایط همچنان هوآوی در فروش تبلت، کامپیوتر و دیگر دستگاههای الکترونیکی روند مثبتی داشتهاست. هوآوی در گزارش مالی مربوط به سه ماهه اول سال 2020 میلادی اعلام کرد تنها در ماه مارس سال جاری میلادی در بازار چین موفق به فروش 450 هزار دستگاه گوشی هوشمند شده است.
لازم به ذکر است که تبلت جدید Huawei MatePad به صفحهنمایش 10.4 اینچی IPS با رزولوشن 2000 در 1200 پیکسل مجهز شده و چیپست 7 نانومتری HiSilicon Kirin 810 کنار حافظه رم شش گیگابایتی و فضای ذخیرهسازی 128 گیگابایتی از دیگر مشخصات این محصول است. دوربین جلوی دستگاه، 8 مگاپیکسلی بوده که مشابه همین دوربین در بخش پشتی نیز به کار رفته، تجهیز این تبلت به اندروید 10 کنار رابط کاربری EMUI 10.1، امکان ارتباط از طریق 4G LTE (در صورت نیاز کاربر) را نیز فراهم میکند که همراه باتری 7250 میلی آمپرساعتی مشخصات قدرتمندی برای Huawei MatePad محسوب میشود.
مدل پایه این تبلت با چهار گیگابایت رم، 1899 یوان یعنی حدود 268 دلار قیمت دارد. در حالی که مدل قویتر با شش گیگابایت رم 2199 یوان (حدود 311 دلار) قیمتگذاری شده است. در نهایت مدل مجهز به قابلیت ارتباطی LTE با قیمت 2499 یوان (حدود 352 دلار) به فروش خواهد رسید.
عرضه این محصول از 26 آوریل 2020 میلادی معادل با 7 اردیبهشت 1399 آغاز شدهاست.