در صورت حضور مالک، پلیس حق انتقال خودرو با جرثقیل به پارکینگ را ندارد

شاید شما هم جزو افرادی باشید که ماشینتان را در قسمت ممنوع خیابان پارک کرده اید و سپس مطلع شده اید که پلیس راهنمایی و رانندگی آن را با جرثقیل به پارکینگ منتقل کرده است

شاید شما هم جزو افرادی باشید که ماشینتان را در قسمت ممنوع خیابان پارک کرده اید و سپس مطلع شده اید که پلیس راهنمایی و رانندگی آن را با جرثقیل به پارکینگ منتقل کرده است. حال اگر در حین انجام چنین کاری در صحنه حاضر شوید، در قانون آمده است که ماموران راهنمایی و رانندگی در صورت حضور راننده، حق ندارند خودروی وی را به پارکینگ منتقل کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران، در قانون آمده است که ماموران راهنمایی و رانندگی در صورت حضور مالک خودرو، حق ندارند وسیله نقلیه او را با جرثقیل به پارکینگ منتقل کنند. در صورت حمل خودرو با جرثقیل توسط ماموران راهنمایی و رانندگی، در تمامی موارد اگر قبل از حمل و یا حتی اگر در حین حمل خودرو مالک آن وسیله نقلیه حاضر شود، ماموران راهنمایی و رانندگی موظف هستند ضمن صدور قبض جریمه، اتومبیل را به وی تحویل دهند.
پس باتوجه به این موارد، ماموران راهنمایی و رانندگی نمی توانند پس از حضور شما در محل، اقدام به حمل خودرو و انتقال آن به پارکینگ کنند. اگر با چنین شرایطی مواجه شدید و مامورین از تحویل خودروی شما امتناع کردند، تنها کافیست به او گوشزد کنید که "مطابق تبره 2 ماده 13 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی"، حق انجام چنین کاری و انتقال اتومبیل با جرثقیل به پارکینگ را ندارند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان