توسعه زیرساخت‌های حفظ و نگهداشت بوستان جنگلی سرخه حصار

شهردار منطقه ۱۳ از توسعه زیرساخت‌های حفظ و نگهداشت بوستان جنگلی سرخه حصار با اجرای چندین پروژه در این محدوده خبر داد.

توسعه زیرساخت‌های حفظ و نگهداشت بوستان جنگلی سرخه حصار

به گزارش ایسنا مرتضی رحمان زاده با اشاره به اهمیت نگهداشت بوستان جنگلی سرخه حصار به عنوان قطب گردشگری شرق تهران و یک از ذخایر غنی گیاهی و جانوری و ضرورت حفظ  این سرمایه عظیم گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی،  بوستان‌های جنگلی شهر تهران و به تبع آن بوستان سرخه حصار تعطیل هستند. با این وجود اقدامات جاری و طرح‌های زیر ساختی  همچنان برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و حفظ فضای سبز این مرکز تفرجگاهی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از آغاز سال جاری تا کنون چندین پروژه برای حفظ و نگهداشت این بوستان به اجرا در آمده است ، اظهارکرد: بازسازی 15 مخزن ژئوممبران ، تعمیر موتورخانه‌ها و تخلیه و تعبیه لوله‌های خروجی ، بازسازی و نوسازی شبکه آب خام به منظور آمادگی برای آبیاری در فصل گرم سال از جمله طرح‌های در دست اجراست.

به گفته شهردار منطقه 13 ، 35 دستگاه میکرو کنتور به منظور توسعه و بهسازی شبکه آب شرب نیز طی دو ماه ابتدای سال نصب شد.

وی  افزود: فعالیت جاری و روزانه شامل نظافت، اقدامات بهداشتی و غربالگری ویژه کارگران، گندزدایی سطوح، رنگ آمیزی، رفع خاموشی و رسیدگی به فضای سبز بوستان به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

رحمان‌زاده اضافه کرد: با توجه به بارش‌های بسیار مناسب در سال جاری و ایجاد شرایط مساعد برای رویش علف‌های هرز و مرتعی در بوستان، روزانه 15 دستگاه علف تراش به‌صورت تمام وقت عملیات علف تراشی را در بوستان انجام می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13 وی خاطرنشان کرد: جانمایی 300 تله فرمونی جهت کنترل آفت پوستخوار کاج در بوستان و بازسازی دوربین‌های مدار بسته جهت حفظ امنیت در سرتاسر بوستان، از دیگر اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال جدید بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر