طبق آخرین گزارشها، اپل واچ در سه ماه نخست سال جاری میلادی، 5/ 55درصد از میزان فروش ساعتهای هوشمند در جهان را به خود اختصاص داد.
اگرچه شیوع ویروس کرونا تاثیر سوئی در بازار محصولات هوشمند و اسمارتواچها برجای گذاشته و پیشبینی میشود که این روند ادامه داشته باشد، اما فروش محصولات اپل در این مدت رشد داشته و اپل واچ نیز همچنان در این بازار یکهتازی میکند و بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
گزارش مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics حاکی از آن است که میزان عرضه این ساعت هوشمند با رشدی 2/ 20درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل همراه بوده است. فروش اپلواچ در سه ماه نخست سال 2019 برابر با 4/ 11میلیون دستگاه در سه ماه نخست 2019 به 7/ 13میلیون دستگاه در فصل جاری رسیده است.
استیون والتزر، از تحلیلگران ارشد بازار در این خصوص میگوید: فروش اسمارتواچها از طریق فروشگاههای آنلاین قابل توجه بوده چراکه این روزها بسیاری از کاربران از گوشیهای هوشمند برای ردیابی وضعیت سلامتی و تندرستی خود در ایام همهگیری کرونا استفاده میکنند. با این اعداد و ارقام، سهم اپل واچ در بازار ساعتهای هوشمند از 54 به 55 درصد رسیده است.
نیل ماوستون میگوید که در حال حاضر، اپل واچ نیمیاز بازار این محصول را قبضه کرده و در این زمینه حرف اول را میزند. اگرچه اپل، جزئیات مربوط به میزان فروش ساعتهای هوشمند خود را اعلام نکرده، اما پیشتر و در جریان گزارش مالی اخیر خود گفت که توانست در سه ماه دوم سال مالی 2020، چیزی حدود 3/ 6میلیارد دلار را از بخش فروش محصولات پوشیدنی و تجهیزات جانبی بهدست آورد که از رشدی 5/ 22درصدی حکایت دارد.
شرکت رقیب یعنی سامسونگ نیز در سه ماه نخست 2020، بالغ بر 9/ 1میلیون دستگاه ساعت هوشمند را عرضه کرد که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال قبل، رشدی 8/ 11درصدی را نشان میدهد. در این بین، شرکت گارمنی نیز با فروش 1/ 1میلیون ساعت هوشمند، رشد فروش 5/ 37درصدی را در این بازار تجربه کرد.
این شرکت در رده سوم پرفروشترین تولیدکنندگان اسمارتواچ قرار گرفت و اکنون 8 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.
منبع: ایران آی تی