رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

افزایش تاب آوری پایتخت در مقابل زلزله موضوع مناسبتی نیست

هاشمی درباره تاب آوری تهران در مقابل زلزله، فاصله گذاری اجتماعی و جریمه مدیریت شهری از سوی تعزیرات توضیحاتی داد.

افزایش تاب آوری پایتخت در مقابل زلزله موضوع مناسبتی نیست

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در سخنان پیش از دویست و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه بیست و یکم اردبیهشت ماه برگزار شد،گفت: زلزله بامداد جمعه تهران موجب نگرانی شهروندان تهرانی شد و پس از دو سالی که خطر زلزله تهران (پس از زلزله سال96) به حاشیه رفته بود مجدد موضوع زلزله تهران و شهر‌های اقماری آن مطرح شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: نباید با موضوعی مانند زلزله مناسبتی برخورد شود، زیرا در صورت بروز زلزله بالای 6 ریشتر تهران‌و شهر‌های اقماری آن آسیب پذیر هستند و باید درباره تاب آوری تاسیسات شهری مانند آب و خطوط گاز اقدام‌های موثری انجام شود.

هاشمی ادامه داد: تهران بیش از 350 محله دارد و ما در مدیریت شهر تهران به سوله‌های مدیریت بحران بیشتر احتیاج داریم که دولت باید کمک کند و مدیریت شهری در این زمینه اهتمام بیشتری از خود نشان دهد.

او بیان کرد: قرار بود سیستم اعلان صوتی زلزله و افزایش لرزه نگار‌ها در پایتخت راه اندازی شود که هنوز مورد توجه قرار نگرفته شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به جریمه شهرداری از سوی سازمان تعزیرات گفت: جریمه شورای شهر و شهرداری تهران در موضوع افزایش بهای خدمات در رسانه‌ها مطرح شد که باید گفت که تاریخ پرونده برای 5 سال گذشته است و جریمه شورای شهر بدعت جدیدی بود که مطرح شد، زیرا ما تا به امروز چنین چیزی ندیده بودیم.

هاشمی ادامه داد: مصوبات شورای شهر تهران در هیئت تطبیق فرمانداری تایید می‌شود و خواسته ما از رسانه‌ها این بود که در این موضوع شفاف سازی کنند که این اقدام انجام نشد، اما می‌توان گفت هنوز جای جبران وجود دارد.

او بیان کرد: تصمیم حضور شهروندان با استفاده از ماسک و دستکش تصمیم خوبی است، اما باید گفت که اقلام بهداشتی مانند ماسک باید با قیمت مصوب و تمام شده به دست مصرف کنندگان برسد، زیرا در صورت رعایت نکردن آن موجب شیوع ویروس کرونا می‌شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان