سخنگوی ناجا خبر داد؛

بازدید ۹۷ هزار و ۶۳۷ واحد صنفی در نیمه اول ماه رمضان/ کاهش شدت تخلفات و جرایم در ماه مبارک

سردار نوریان از بازدید بیش از ۹۷ هزار واحد صنفی در نیمه اول ماه مبارک رمضان خبر داد.

بازدید 97 هزار و 637 واحد صنفی در نیمه اول ماه رمضان/ کاهش شدت تخلفات و جرایم در ماه مبارک

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار  احمد نوریان  : به سهم خود از تمام هموطنان روزه دار که با رعایت آداب و شئون این ماه با برکت و عمل به واجب الهی و صبر، خویشتن داری، فضای معنوی رمضانی ویژه‌ای را بر کشور حاکم کرده اند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: نیمه نخست ماه مبارک رمضان آمار‌ها حکایت از آن دارد که از حجم و شدت تخلفات و جرایم در مقایسه با دیگر ایام سال کاسته شده است.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: در این ایام مردم مومن و خداجو با روزه داری و مشارکت جدی در رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه در توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده‌های ضعیف تر، پایداری و تعهد قابل پذیرشی به عنوان یک جامعه اسلامی از خود به نمایش گذاشته اند و اجازه ندادند در شرایط سخت کرونایی، تبلیغات سوء و القائات منفی دشمنان به هویت دینی و فرهنگ اصیل مردم ما خدشه وارد کند.

سردار نوریان همچنین عنوان کرد: پلیس نیز به سهم خود با درک شرایط اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی این روز‌ها تلاش کرده است در چارچوب مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام نموده و در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، تمهیدات ویژه‌ای را برای اماکن عمومی و صنوف از ابتدای این ماه پیش بینی کند.


بیشتر بخوانید: پلیس هیچ‌گونه مماشاتی با برهم زنندگان نظم و امنیت ندارد


سخنگوی ناجا با بیان اینکه در این ابلاغ دو ممنوعیت مشخص وجود دارد، گفت: تظاهر به روزه خواری در معابر عمومی در داخل و مقابل واحد‌های صنفی، در وسایل نقلیه، تفرجگاه‌ها و در پارک ها، ممنوعیت سرو غذا در بازه زمانی اذان صبح تا قبل از افطار توسط رستوران ها، اغذیه فروشی‌ها و ... از جمله ممنوعیت‌هایی است که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده است. البته به صورت بیرون بر با رعایت ضوابط از پیش تعیین و ابلاغ شده از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی بلامانع است.

سردار نوریان تاکید کرد:  از تمام هموطنان خصوصا صاحبان واحد‌های صنفی انتظار داریم همچون روز‌های گذشته ضمن تکریم و تعظیم شعائر اسلامی بویژه حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، قوانین و مقررات که نفع عمومی را بر رفتار‌های سلیقه‌ای و شخصی مقدم می‌دارد، دقیقا رعایت و در صورت داشتن هرگونه عذر شرعی از جمله بیماری، از تظاهر به روزه خواری در اجتماعات و فضا‌های عمومی که موجب آزرده خاطر شدن دیگر هموطنان و هنجارشکنی خواهد شد، اکیدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: لازم است به آن دسته از واحد‌های صنفی و افرادی که نسبت به قوانین و ضوابط توجه کافی ندارند اخطار داده و متذکر شویم که پلیس با آن‌ها برخورد قانونی خواهد کرد.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: برابر اعلام پلیس نظارت بر اماکن عمومی در نیمه اول ماه مبارک رمضان از 97 هزار و 637 واحد صنفی بازدید به عمل آمده که به 52 هزار و 781 واحد تذکر داده شده و از 13 هزار و 343 واحد اخذ تعهد، برای 8 هزار و 257 واحد اخطاریه صادر و 3 هزار و 438 واحد متخلف نیز پلمب شده، که در این رابطه تعدادی از اماکن فوق الذکر با تشکیل پرونده به مراجع قضائی ارجاع شده اند.

سردار نوریان در ادامه عنوان کرد: از عموم روزه داران و همه هموطنان محترم تقاضا داریم در صورت مشاهده تخلف از سوی صنوف و مجموعه‌ها و مراکز خدماتی، مراتب را به فوریت‌های پلیسی 110 همچنین سامانه 197 و یا به ادارات نظارت بر اماکن عمومی اطلاع دهند. در ضمن همکاران بنده آمادگی دارند در صورت دریافت هرگونه گزارش و شکایت نسبت به رسیدگی آن در اسرع وقت اقدام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان