ماهان شبکه ایرانیان

اسنپ فود دیگر فقط سفارش غذا نیست؛ تلاشی برای رفع تمام نیازهای روزمره شهروندان

امروزه اسنپ‌فود دیگر فقط سرویس سفارش آنلاین غذا نیست و دامنه فعالیت‌های آن بسیار گسترده‌تر شده است. اگرچه درست پیش از ایام شیوع کرونا، اسنپ‌فود از تغییرات بزرگی در آینده نزدیک در اپلیکیشن خود خبر داد اما با عوض شدن شرایط، این مجموعه حالا روی تغییراتی به شکل دیگر در قالب خدمات بیشتر تمرکز کرده است.

اسنپ فود دیگر فقط سفارش غذا نیست؛ تلاشی برای رفع تمام نیازهای روزمره شهروندان

امروزه اسنپ‌فود دیگر فقط سرویس سفارش آنلاین غذا نیست و دامنه فعالیت‌های آن بسیار گسترده‌تر شده است. اگرچه درست پیش از ایام شیوع کرونا، اسنپ‌فود از تغییرات بزرگی در آینده نزدیک در اپلیکیشن خود خبر داد اما با عوض شدن شرایط، این مجموعه حالا روی تغییراتی به شکل دیگر در قالب خدمات بیشتر تمرکز کرده است.

کافیست به اپلیکیشن اسنپ‌فود نگاهی بیندازید تا متوجه شوید حالا می‌توانید از طریق یک بستر به تمامی وسایل غذایی اعم از رستورانی و سوپرمارکتی و.. دسترسی داشته باشید. در واقع اسنپ فود اکنون به سامانه‌ای برای تحویل فوری محصولات مختلف در حوزه غذا تبدیل شده‌ است؛ سامانه‌ای که می‌خواهد زیر 1 ساعت سفارش کاربران را به آن‌ها تحویل دهد. حالا با اسنپ‌فود می‌توان هم از رستوران‌ها غذا سفارش داد، هم از سوپرمارکت‌های نزدیک خود خرید سوپرمارکتی انجام داد، هم میوه و سبزیجات خرید، هم نان سنتی و فانتزی گرفت و حتی به محصولات پروتئینی و شیرینی نیز دسترسی داشت. اسنپ‌فود توانسته زیرساخت‌هایی را در طول سالیان متمادی ایجاد کند و در کنار سایر اعضای گروه اسنپ در ایران، فرهنگ خرید آنلاین و استفاده از اینترنت به عنوان سرویس را اشاعه دهد.

افزایش 4 برابری سفارش‌های سوپرمارکتی در ایام شیوع کرونا، که در گفتگوی رییس هیات مدیره اسنپ‌فود با دیجیاتو مطرح شد، نشان می‌دهد که استقبال مردم از این سرویس در زمانی که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند زیاد شده است. آمار سوپرمارکت‌های همکار با اسنپ فود تقریبا با رشدی 5 برابری نسبت به ایام پیش از شیوع کرونا مواجه شده و در حال حاضر بیش از 400 سوپرمارکت در این سرویس در سراسر ایران فعال هستند و در واقع حالا می‌توان هرچیزی که از سوپرمارکت لازم داشت در کمتر از یک ساعت در خانه داشت.

در کنار 400 سوپرماکت، بیش از 14 هزار رستوران نیز در کل ایران در اسنپ‌فود مشغول به فعالیت هستند و جدا از این موارد فروشگاه‌های پروتئینی، نانوایی، میوه‌فروشی و قنادی نیز در این پلتفرم حضور دارند. رساندن این حجم از محصولات به مشتریان با کمک زیرساخت سرویس دلیوری اختصاصی اسنپ‌فود صورت پذیرفته که «اسنپ اکسپرس» نام دارد که این روزها استانداردهای بهداشتی بسیار بالایی را نیز در خود دارد. در واقع باید گفت زمانی که ناوگان حمل و نقل سرویس دلیوری برای خود مجموعه باشد، امکان ارسال کالاها به شکل انبوه و در کمتر از یک ساعت به راحتی میسر است.

رییس هیات مدیره اسنپ‌فود هم پیش‌تر به دیجیاتو اعلام کرده بود که در حال تبدیل شدن به یک پلتفرم On-Demand هستند و از یک سرویس سفارش غذای رستورانی آنلاین فاصله گرفتند، آنها می‌خواهند سفارشات خرید مردم در زمینه انواع خوردنی‌جات را تا حد ممکن در سریع‌ترین لحظه به دستشان برسانند. این مساله با ذکر مثالی قابل ملموس‌تر خواهد بود؛ بر این اساس شاید شما در حین آشپزی یک کالای سوپرمارکتی را فورا نیاز داشته باشید و نخواهید برای داشتن آن انتظار بکشید یا بیرون بروید. این کار توسط فروشنده‌های کوچک و محلی انجام می‌شود و آنها را توانمند هم می‌کند.

با اینکه بر اساس گفته‌های رییس هیات مدیره این مجموعه، درآمد اسنپ‌فود در این روزها تقریبا یک چهارم شده اما این شرکت با رویکردی خارج از چارچوب و نگاهی نوآورانه قصد دارد هم سرویس‌های بهتری به مشتریان ارائه دهد و هم در مارکت ایران همچنان حرفی برای گفتن داشته باشد. اسنپ‌‌فود حالا می‌تواند هر نوع خوردنی اعم از خوراکی‌های رستورانی تا سوپرمارکتی و میوه‌جات و... را به دست مشتریان خود برساند.

اسنپ فود اکنون جزو پلتفرم های Instant Delivery محسوب می شود و تفاوت آن با سرویس‌های مشابه در سه مورد مدت زمان تحویل، ارزش سبد خرید و تامین کننده است. از آن جا که اسنپ فود به تامین نیازهای روزانه و پرتکرار اختصاص دارد، سبد خرید مشتری کوچک‌تر است و سفارش‌ها نیز در کمتر از یک ساعت تحویل داده می‌شود.

اسنپ فود

از سوی دیگر اسنپ فود در بخش سفارش از رستوران‌ها که ذات اصلی این پلتفرم محسوب می‌شود، اقدامات مختلفی انجام داده تا بتواند غذای سالمی به شهروندان برساند، از طرح نظارت بر آشپزخانه رستوران‌ها توسط کاربر که برای مدتی اجرایی شد تا سرویس‌هایی چون ارائه غذای نیمه‌ آماده و ایمن که در این روزها توانسته کاری کند تا سفارش از رستوران در ایام شیوع کرونا هم برای مردم میسر باشد.

به طور کلی اگر بخواهیم بخش‌های مختلف اسنپ‌فود را در نگاهی تیتروار و خلاصه داشته باشیم می‌توان به این موارد و موضوع‌ها اشاره کرد:

فود: امکان سفارش آنلاین از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها است. این سرویس با 14000 رستوران در کل ایران در دسترس بوده و روز به روز نیز در حال گسترش است.

سوپرمارکت: براساس گزارش‌های منتشر شده، این سرویس در تهران و 8 شهر بزرگ ایران در دسترس است. در حال حاضر 400 سوپرمارکت در اسنپ فود فعال هستند.

نان سنتی: شاید یکی از جذاب‌ترین سرویس‌ها اسنپ فود، سفارش نان سنتی از نانوایی‌ها باشد. بدون نیاز به ایستادن در صف، می‌توانید انواع نان سنتی مانند نان لواش، سنگک را از نانوایی‌های اطراف خود سفارش دهید.

میوه و سبزیجات: سفارش این اقلام هم از طریق سوپرمارکت‌ها و هم از طریق فروشگاه‌های میوه و سبزی در تهران و 4 شهر بزرگ دیگر فراهم شده است و به تدریج گسترش می‌یابد.

پروتئین: فروشگاه‌های پروتئینی انواع گوشت نیز در اسنپ فود حضور دارند. این دسته از فروشگاه‌ها نیز در تهران فعال شده و در 4 شهر مشهد، شیراز، قم و اصفهان در حال گسترش هستند.

شیرینی: در تهران و 4 شهر بزرگ اصفهان، قم، مشهد و شیراز امکان سفارش آنلاین شیرینی فراهم شده است. این سرویس تا پایان سال، در سایر شهرها گسترش می‌یابد.

گفتنیست سرویس‌های نان، میوه، شیرینی و پروتئین در تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و قم توسعه یافته‌اند و تا پایان سال 99 در سایر شهرهای بزرگ نیز افتتاح خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان