مارک بیتزر، مدیرعامل بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی جهان که فروش سالانه آن بالغ بر 20 میلیارد دلار است، در این رابطه افزود: احیای اقتصادی پساکرونا بیش از آنکه V شکل باشد، U شکل خواهد بود. بیتزر، با اشاره به این موضوع گفت: «میدانم که خیلی از افراد به دنبال یک احیای سریع V شکل هستند. ما هم خیلی دوست داشتیم که چنین اتفاقی رخ دهد، اما تصور نمیکنیم که چنین چیزی به واقعیت بدل شود.» ریشه این نظر بیتزر، در دو حوزه نهفته است. نخست، دادههای مربوط به تقاضا برای محصولات شرکت ویرپول در چین و ایتالیا، دوکشوری که پس از شیوع کووید-19 تقاضای آنلاین در آنها دوباره صعودی شده، حاکی از آن است که گر چه تقاضا برای لوازم برقی خانگی رو به افزایش است، اما در هر دوی این کشورها روند این افزایش باثبات و در عین حال کند است.
دوم بر اثر پاندمی کووید-19، بازار مسکن آمریکا دچار بحران دیگری همچون بحران مالی سال 2008-2009 نشده است. بیتزر بر این باور است که این دست کم در حوزه لوازم خانگی به معنای آن است که در پی شیوع ویروس جدید کرونا با رکودی با عمق کمتر مواجه خواهیم بود. بیتزر میگوید: «در حال حاضر ما بر این باوریم که همه نشانهها از احیای تدریجیU شکل حکایت دارند.» بیتزر خود جزو آن دسته از افراد است که بهجای آنکه فقط از بهبود شرایط سخن گوید، برای تحقق آن هزینه هم میکند. شرکت ویرپول یکی از معدود شرکتهای بزرگ آمریکایی است که در گزارش درآمدی جدید خود یک دستورالعمل برای یک سال آینده منتشر کرده است. این گزارش نشاندهنده افت 10 تا 15 درصدی فروش بوده است. اما بیتزر با اشاره به اینکه شرکت ویرپول به مدت 74 سال متوالی سود سهام خود را پرداخت کرده، افزود که بر خلاف اغلب شرکتهای بزرگ آمریکایی توانسته است شاهد افزایش ارزش سهام خود باشد. ارزش سهام ویرپول طی ماه گذشته 31 درصد افزایش یافت و این در شرایطی بود که شاخص استاندارد اند پورز 500 ،رشدی تنها 13 درصدی را در مدت مشابه شاهد بود. درآمدهای فصل نخست شرکت ویرپول برای هر سهم بالغ بر 82/ 2 دلار بود که از پیشبینی تحلیلگران مبنی بر 56/ 2 دلار در هر سهم بیشتر بوده است. در این فصل کل فروش ویرپول بالغ بر 32/ 4 میلیارد دلار بوده که از 28/ 4 میلیارد دلاری که تحلیلگران پیشبینی کرده بودند فراتر رفت.