حکم محمدعلی نجفی صادر شد

قاضی متین‌راسخ و دو قاضی مستشار دیگر نجفی را در قتل عمد مجرم دانستند، هرچند شعبه ۴۱ دیوان‌عالی کشور دوبار اتهام قتل عمد را نقض کرده و قتل را شبه‌عمد تشخیص داده بود، اما دادگاه کیفری بر عمدی‌بودن قتل اصرار دارد.

اشد مجازات برای محمدعلی نجفی
 
قضات دادگاه کیفری بعد از سومین دور محاکمه محمدعلی نجفی، او را به اتفاق آرا به اشد مجازات محکوم کردند. دور سوم رسیدگی به این پرونده در شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و قاضی مجید متین‌راسخ ریاست آن را برعهده داشت. در جلسه محاکمه ناگفته‌های زیادی از پرونده، از سوی نجفی، نماینده دادستان و قاضی بیان شد.

در این جلسه نیز اتهام قتل عمدی بر اساس بند ب. ماده 612 به نجفی تفهیم شد. در پایان جلسه و بعد از پایان مهلت سه‌روزه که به قضات داده شده بود، قاضی متین‌راسخ و دو قاضی مستشار دیگر نجفی را در قتل عمد مجرم دانستند، هرچند شعبه 41 دیوان‌عالی کشور دوبار اتهام قتل عمد را نقض کرده و قتل را شبه‌عمد تشخیص داده بود، اما دادگاه کیفری بر عمدی‌بودن قتل اصرار دارد.
 
بر اساس نظر دیوان‌عالی کشور، شلیک به میترا استاد به دلیل کمانه‌کردن تیر‌ها بوده و نجفی به صورت غیرمستقیم و در حالت بی‌تعادلی مرتکب شلیک شده است. با توجه به دفرمه‌شدن گلوله کشنده بنابراین گلوله ابتدا به محلی سفت مانند دیوار یا سقف برخورده و سپس کمانه کرده و وارد بدن میترا استاد شده است.
 
این دلایل که بر اساس گفته‌های کارشناسان اسلحه و پزشکی قانونی است، دیوان را متقاعد کرده قتل شبه‌عمد است، اما دادگاه کیفری هم در شعبه 9 و هم در شعبه‌10 اصرار بر عمدبودن قتل دارند.

بر اساس شنیده‌های خبرنگار ما، هیئت قضات شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران بعد از پایان جلسه دادگاه وارد شور شدند و نجفی را با توجه به اینکه اولیای‌دم اعلام گذشت کرده و رضایت داده بودند و قصاص از نجفی ساقط شده بود، به حبس طولانی‌مدت محکوم کردند.
 
در صورتی که نجفی و وکلایش تصمیم به اعتراض به رأی صادره داشته باشند، پرونده یک‌بار دیگر به دیوان‌عالی کشور می‌رود. اگر شعبه 41 همچنان بر نظر خودش باقی باشد، این‌بار هیئت عمومی دیوان‌عالی کشور که متشکل از همه قضات دیوان‌عالی کشور هستند، تشکیل جلسه می‌دهد و قضات درباره قتل عمد یا شبه‌عمدبودن عمل محمدعلی نجفی تصمیم می‌گیرند.
 
نجفی 7 خرداد سال گذشته به اتهام قتل همسر دومش، میترا استاد، بازداشت شد و از آن زمان با وجود اینکه رضایت اولیای‌دم را جلب کرده و قرار وثیقه صادر شده است، همچنان در زندان به‌سر می‌برد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان