در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونه از حوادث ناشی از کار در کارگاه ها جلوگیری کنیم؟

یک کارشناس حوزه کار و کارگر درباره لزوم نظارت ها و بررسی های لازم از کارگاه هایی که دچار حوادث ناشی از کار می شوند، توضیحاتی داد.

چگونه از حوادث ناشی از کار در کارگاه ها جلوگیری کنیم؟

حمید حاج اسماعیلی کارشناس حوزه کار و کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: حوادث ناشی از کار در برخی از کارگاه‌ها مثل معادن و کارگاه‌های ساختمانی بسیار بالاست.

او با بیان اینکه این حوادث ناشی از آن است که استاندارد‌های کار رعایت نمی‌شود، گفت: باید تلاش کنیم که هیچ کاری بدون تمهید و فراهم نشدن امکانات و لوازم‌های استاندارد اجازه فعالیت پیدا نکند.

حاج اسماعیلی با بیان اینکه باید به صورت اولیه و پایه‌های استاندارد‌های لازم در کشور صورت گیرد، ادامه داد: مجوز و اجازه فعالیت کارگاه‌ها در این شرایط باید زمانی صادر شود که کارگاه کاملا متناسب با شرایط ایمنی و استاندارد‌های لازم شکل گرفته باشد.

این کارشناس حوزه کار و کارگر تصریح کرد: متاسفانه بخشی از خسارت‌های ناشی از آن است که در بدو فعالیت کارگاه‌ها و استاندارد‌ها الزام نمی‌شود.


بیشتربخوانید: حق اولاد به زن و شوهر شاغل تعلق می‌گیرد؟


این کارشناس حوزه کار و کارگری با بیان اینکه برخی از حوادث ناشی از کار به دلیل فراهم نشدن لوازم و امکانات لازم در محیط کار توسط کارفرما صورت می‌گیرد، ادامه داد: برخی از کارفرمایان برای سودجویی و سرمایه‌گذاری‌های لازم در محیط کار نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند و از نیروی کار خود صیانت نمی‌کند.

او با بیان اینکه البته نظارت‌ها و بازرسی‌های ضعیفی نیز  از سوی بخش های سازمان تامین اجتماعی و مصوب شده قانون کار صورت می‌گیرد، گفت: اگر نظارت‌ها به طور درست انجام شود هیچ کارفرمایی اجازه پیدا نمی‌کند که تخلف کند و در محیط کار استاندارد‌ها را رعایت نکند.

حاج اسماعیلی ادامه داد: البته کارگران باید آگاهی‌های لازم و آموزش‌های لازم را داشته باشند که چطور از خود صیانت کنند و چگونه از ابزار‌های ایمنی و بهداشت استفاده کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان