سال گذشته شرکت تویوتا به منظور گرامیداشت شصتمین سال تولد مدل بسیار محبوب و پرطرفدار FJ40، نسخهای ویژه از شاسیبلند لندکروزر را با نام Heritge Edition معرفی کرد. این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد چند تفاوت ظاهری و فنی دارد. از جمله مهمترین تفاوتهای ظاهری موجود میتوان به مواردی مثل حذف رکابهای جانبی، حذف صندلیهای ردیف سوم، اضافه شدن باربند سقفی و بهرهگیری از رینگهایی اختصاصی اشاره کرد.
بهطور کلی باید گفت تویوتا با ارائه لندکروزر Heritage Edition علاقهمندان آفرود را نشانه گرفته و این نسخه سازگاری بیشتری با مسیرهای صعبالعبور و نیازهای افراد ماجراجو دارد.
با توجه به ایجاد برخی تغییرات، نسخه Heritage Edition با قیمت بیشتری نسبت به مدل استاندارد به فروش میرسد. برای مقایسه بد نیست بدانید مدل استاندارد بهایی در حدود 85.5 هزار دلار دارد، حال آنکه خریداران نسخه Heritage Edition باید حداقل 87.745 دلار برای آن کنار بگذارند.
در زیر کاپوت این نسخه قویترین موتور به کار رفته در سری 200 یعنی موتور 5.7 لیتری V8 قرار دارد. این موتور تنفس طبیعی که در چند مدل دیگر از تویوتا استفاده شده، میتواند حدود 380 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس شش سرعته دستی به سمت چرخ ها هدایت می شود.
اما با وجود تلاش خودروساز ژاپنی برای تولید مدلی خاص، به نظر میرسد نتیجه کار چندان مطلوب از آب درنیامده است، چرا که علیرغم پرداخت مبلغ بیشتر برای نسخه Heritage Edition، مشتریان خودرویی چندان متفاوت از مدل استاندارد لندکروزر دریافت نمیکنند. در هر صورت تویوتا اعلام کرده تنها 1200 دستگاه از لندکروزر Heritage Edition توسعه مییابد و شاید بتوان همین تعداد محدود را اصلیترین وجه تمایز آن دانست.
بهتازگی علی بخردی از تیم گاراژ بخردی فرصت دیدار با تویوتا لندکروزر Heritage Edition را بدست آورده و همچون قبل با ذرهبین دقیق خود به موشکافی این شاسیبلند پرطرفدار پرداخته است. چنانچه دوست دارید بیشتر و بهتر با ویژگیهای این نسخه از لندکروزر آشنا شوید، دعوت میکنیم ویدیوهای ضمیمه شده را مشاهده فرمایید.