اهدای بسته‌های معیشتی بنیاد برکت به همه هرمزنشینان

توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بسته‌های معیشتی میان تمامی ساکنان جزیره هرمز توزیع شد.

اهدای بسته‌های معیشتی بنیاد برکت به همه هرمزنشینان

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: با توجه به تقارن فصل گردشگری در جزیره هرمز با شیوع ویروس کرونا و رکود صنعت گردشگری، 1750 بسته معیشتی میان تمام ساکنان این جزیره توزیع شد.
 مدنی با تاکید بر این‌که تمام خانوار‌های هرمزی مشمول دریافت بسته‌های معیشتی برکت شده‌اند، تصریح کرد: این بسته‌ها جزو یک میلیون بسته غذایی و معیشتی است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب رزمایش «همدلی و احسان» در ماه مبارک رمضان و همزمان در سراسر کشور به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا اهدا می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر گردشگری، صنعت ماهیگیری هم در جزیره هرمز به دلیل شیوع کرونا در شهر‌های همجوار، از رونق گذشته برخوردار نیست و به همین دلیل، بیشتر خانوار‌های این جزیره که از این دو طریق امرار معاش می‌کنند با مشکلاتی مواجه هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت ارزش هر بسته معیشتی توزیع شده در میان ساکنان جزیره هرمز را 320 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این بسته‌ها شامل اقلام ضروری مانند برنج، روغن، مرغ، حبوبات، رب گوجه فرنگی و ... می‌شود.

به گفته مدنی، با توجه به فعالیت‌های ممتد، گسترده و دامنه‌دار بنیاد برکت در هرمز، توزیع 1750 بسته معیشتی در این جزیره به بنیاد سپرده شده است.

وی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در جزیره هرمز اظهار داشت: بنیاد برکت طی سه سال فعالیت در هرمز، 110 طرح اشتغال‌زایی و 98 پروژه عمرانی و زیربنایی را در این جزیره به بهره‌برداری رسانده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: راه‌اندازی 110 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور باعث ایجاد بیش از 330 فرصت شغلی در هرمز شده است. همچنین 17 گروه توسعه محلی و 15 صندوق پس‌انداز کسب و کار در این جزیره تشکیل شده است.

مدنی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جزیره هرمز در حوزه گردشگری را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در همین راستا، بیشتر مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت در رسته‌های شغلی مرتبط با گردشگری و خدمات جانبی آن، صنایع دستی، بوم‌گردی، تولید پوشاک و مشاغل خدماتی است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 500 میلیارد ریالی بنیاد برکت در حوزه‌های اشتغال‌زایی و عمرانی و زیربنایی در هرمز تصریح کرد: اجرای طرح های اشتغال‌زایی و عمرانی بنیاد مهاجرت معکوس را در جزیره هرمز رقم زده و باعث بازگشت یک‌هزار نفر از اهالی این جزیره شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره برنامه‌های اشتغال‌زایی این بنیاد در جزیره هرمز برای سال جاری نیز توضیح داد: اجرای یک‌صد طرح اشتغال‌زایی در سال 99 در دستور کار بنیاد قرار دارد. راه‌اندازی این یک‌صد طرح، 300 شغل را به دنبال خواهد داشت.

مدنی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در ایام شیوع کرونا اقدام به توزیع یک میلیون بسته غذایی شامل اقلام ضروری به ارزش هر بسته 320 هزار تومان و یک میلیون بسته بهداشتی به ارزش 350 هزار تومان کرده که در مجموع، 3500 میلیارد ریال هزینه داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان