کمپانی های رنو و فورد به منظور صرفه جویی در هزینه و همچنین کاهش یا قطع تولید مدل های کم فروش خود، لیستی از خودروهای حذفی آینده خود را اعلام کردند که در بین آنان دو نام مطرح جهانی به چشم می خورد، اما باوجود شهرت جهانی محصولات ذکر شده، به نظر می رسد که نتوانسته اند توقعات شرکت های سازنده خود را برآورده کنند.
رنو از توقف تولید مینی ون های اسپیس و سنیک و یا حتی خودروی نام آشنای بازار کشور، یعنی خودروی رنو تلیسمان که از نظر جذابیت ظاهری کم و کسری ندارد، در آینده نزدیک خبر داده است و برای پر کردن خلاء محصولات ذکر شده در خطوط تولید خود، رنو قصد دارد خودروهای کراس اوور و شاسی بلندهای جدیدی را طراحی کرده و جایگزین آنان در بازار کرد. این شرکت همچنین تعطیلی سایت های زیان ده را در برنامه های آینده خود گنجانده است.
شرکت فورد نیز اعلام کرده است که به تولید سدان فیوژن در ماه جولای 2020 خاتمه خواهد داد. البته به نظر می رسد که تاریخ اعلامی از سوی شرکت فورد با توجه به شیوع ویروس کرونا تاریخ قطعی توقف تولید فیوژن نباشد. کارشناسان در خصوص تصمیم دو کمپانی خودروسازی رنو و فورد برای توقف تولید تلیسمان و فیوژن که دو محصول مطرح جهانی هستند، بر این نظرند که با رشد تقاضا برای خرید خودروهای شاسی بلند و کاهش فروش انواع سدان و یا حتی با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، مدیران این دو شرکت خودروسازی به فکر صرفه جویی بوده و به این نتیجه رسیده اند که تولید برخی از مدل های سدان خود را متوقف کنند.