قاسمی: ایران یکی از دیپلماتهای چیره دست خود درحوزه دیپلماسی، نفت و اوپک را از دست داد

سفیر کشورمان در فرانسه با اشاره به درگذشت «حسین کاظم پور اردبیلی» گفت: ایران یک دیپلمات چیره‌دست در حوزه دیپلماسی، نفت و اوپک را از دست داد.

قاسمی: ایران یکی از دیپلماتهای چیره دست خود درحوزه دیپلماسی، نفت و اوپک را از دست داد

به گزارش ایسنا،‏ بهرام قاسمی در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «ایران یکی از دیپلماتهای چیره دست خود درحوزه دیپلماسی، نفت و اوپک را از دست داد.

حسین کاظم پور اردبیلی مدیری توانمند، صریح در گفتار، متدین و خلاق بود و نگاهی بلند برای ایرانی آباد و قدرتمند با تکیه بر منافع و امنیت ملی داشت.
سرمایه فکری و اثر وجودی او بیش از آن بود که دیده می‌شد.»
 
بر اساس این گزارش، حسین کاظم‌پور اردبیلی از دیپلمات‌های باسابقه و برجسته کشورمان، بامداد روز شنبه پس از تحمل دوره‌ای از بیماری در اثر خونریزی مغزی دارفانی را وداع گفت.

کاظم‌پور اردبیلی از نجات‌یافتگان بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در 7 تیرماه بود.

وی در سال‌های 1359 تا 1360 وزیر بازرگانی بود. کاظم پور اردبیلی در دولت جنگ از سال 1360 تا 1364 در جایگاه معاونت اقتصادی وزیر امور خارجه فعالیت می‌کرد و از سال1364 تا 1369 نیز معاونت امور بین‌الملل وزیر نفت و عضویت هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران را برعهده داشت.

 وی در فاصله سال‌های 1369 تا 1374 سفیر ایران در ژاپن بود و از سال 1374 تا 1378 نیز نمایندگی ایران در اوپک را به‌عهده داشت. کاظم‌پور اردبیلی از سال 1392 تاکنون نیز در جایگاه نماینده ایران در اوپک فعالیت می‌کرد.

او در کسوت نماینده ایران در هیئت عامل اوپک  در تمام طول خدمتش همواره مدافع منافع ملی کشور بود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان