بختیاری خبر داد؛

افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) درباره اقدامات این نهاد توضیحاتی داد.

افزایش 15 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: مستمری مددجویان  از اردیبهشت ماه سال جاری ١5 درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد:در ماه مبارک رمضان، هفته اکرام اطعام و جشن رمضان را داشتیم.

بختیاری با بیان اینکه از مردم به خاطر کمک‌هایشان شاکریم، گفت:کمک‌های مردمی هم برکت دارند و هم نعمت بزرگی هستند که قابل شمارش نیست.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سال‌های پیش کمیته امداد در مساجد تلاش می‌کرد بعد از نماز جماعت سفره ساده‌ای برپا کند، گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و مصوبات ستادملی مقابله با کرونا، محدودیت‌هایی داشتیم و تصمیم گرفتیم که ستادی راه اندازی شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه قرار بود در ابتدا 313 مرکز اطعام با عنوان یاران امام زمان (عج) راه اندازی شود،گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون 1700 مرکز اطعام مهدوی در سراسر کشور راه اندازی شده است.

بختیاری عنوان کرد: همچنین قرار بود تا ماه رمضان 5 میلیون پرس غذای گرم توزیع شود که با کمک مردم تا شب گذشته به 6 میلیون و 665 هزار پرس غذای گرم رسید.

او تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان به 7 میلیون پرس غذا برسد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه یک میلیون و 543 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: همچنین 628 هزار خانوار نیز از تبصره 14 تحت پوشش هستند.

او گفت: مستمری یک خانوار یک نفره با مجموع مستمری و سبد معیشتی و یارانه بنزین و…، در مجموع 282 هزار تومان، دو نفره 492 هزار و 500 تومان،3 نفره 661 هزار و 500 تومان، 4 نفره 851 هزار و 500 تومان وخانوار 5 نفره و بالاتر نیز 987 هزار تومان در ماه است.

بختیاری ٧5 هزار جهادگر در طرح اطعام مهدوی ما را همراهی کردند، اظهار کرد: سپاه پاسداران، قرارگاه خاتم الانبیا، دانشگاه‌های علوم پزشکی، خیریه‌ها و... آشپزخانه‌هایشان را در اختیار ما گذاشتند. همچنین در جایی که امکان بردن غذای گرم نبود بسته‌های غذایی توزیع شده است.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ٣٩٠ هزار بسته با ارزش ٢٠٠ هزار تومان توزیع شده است.

او تصریح کرد: همچنین تاکنون 3.5 میلیون بسته غذایی توسط سپاه و پایگاه‌های بسیج، یک میلیون بسته توسط ستاد اجرایی فرمان امام،
5٠٠ هزار بسته توسط بنیاد مستضعفان، 700 هزار بسته توسط آستان قدس رضوی و ٢5٠ هزار بسته توسط هلال احمر توزیع شده است. هفته گذشته هم توسط قرارگاه جهادی امام رضا(ع) ٧٠ هزار بسته آماده شده بود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به طرح اکرام گفت: در سال گذشته ٧١٠ هزار حامی فعال در سراسر کشور وجود داشتند که 294 هزار یتیم طرح اکرام را پوشش و اداره می‌کردند.

بختیاری با بیان اینکه 318 هزار نفر کل مشمولان طرح ایتام هستند که ٢٩4 هزار حامی دارند و حدود ٢4 هزار نفر نیز حامی ندارند، بیان کرد: مردم با مراجعه به پایگاه Ekeam.emdad.ir می‌توانند آن‌ها را تحت پوشش بگیرند.

او خاطرنشان کرد: سال گذشته ٩١١ میلیارد تومان برای کمک به این یتیمان جمع آوری شده که قابل توجه است.

بختیاری با بیان اینکه 3 میلیون و 500 هزار مددجو دارای سهام عدالت هستند، ادامه داد: در خصوص ورود سهام عدالت به بازار بورس به آن‌ها پیامک زدیم و میز خدمات قرار دادیم تا آن‌ها در تصمیم‌گیری خطا نکنند. البته برای کمک حقوقی در کنار آن‌ها هستیم.

بختیاری با بیان اینکه در سال 98، 175 هزار و 900 شغل برای مددجویان ایجاد شد و 4 هزار و 710 میلیارد تومان نیز تسهیلات پرداخت شد، گفت: در سال 99 پیش بینی می‌شود که 200 هزار شغل ایجاد شود و دولت 4 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلاتی برای کارفرمایانی که برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده است، گفت: به ازای استخدام هر ده نفر از مددجویان 500 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود و همچنین تسهیلات دیگری که کارفرمایان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند از سال 74 تا پایان سال 97، 750 هزار خانوار خودکفا شده و از پوشش کمیته امداد خارج شدند.

بختیاری گفت: در سال گذشته 66 هزار کمک هزینه ازدواج با 200 میلیارد تومان اعتبار به مددجویان پرداخت شده است، ادامه داد: همچنین در سال جاری این کمک‌ها ادامه پیدا می‌کند.

رئیس‌کمیته امداد گفت: 19 درصد جمعیت کشور (1.5 میلیون نفر) سالمند تحت پوشش کمیته امداد هستند.

او گفت: از میان یک میلیون و 532 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد یک و نیم میلیون نفر آن‌ها سالمند هستند و از خدمات امداد بهره مند می‌شوند.

بختیاری در مورد سهام عدالت مددجویان افزود: سه میلیون و 500 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد دارای سهام عدالت هستند.

رئیس کمیته امداد در مورد میزخدمت مشاوره حقوقی و قضایی برای مددجویان کمیته امداد گفت: در سال گذشته 70 هزار خدمات حقوقی به مددجویان ارائه کردیم که تمامی آن‌ها از پرداخت تعرفه‌های قضایی و حقوقی معاف بودند.

او گفت: 1700 وکلای نیکوکار در میز خدمت خدمات حقوقی و قضایی می‌دهند.

بختیاری با بیان اینکه بیش از 15 هزار خانه در سیل سال قبل دچار آسیب شده و نیاز به تعمیر داشتند که همه آن‌ها را تعمیر کردیم، ادامه داد: 10 هزار واحد مسکونی نیز قرار بود احداث شود که تعداد زیادی از آن‌ها احداث شد و مابقی نیز تا شهریور امسال ایجاد می‌شود.

بختیاری در مورد دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد نیز گفت: 389 هزار دانش آموز تحت پوشش ما هستند که 197 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و 191 هزار در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند و در سال گذشته 563 میلیارد ریال هزینه تحصیلی به این افراد پرداخت شد.

او ادامه داد: در حال حاضر 57 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.

بختیاری افزود: از این تعداد 51 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، 5500 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و هزار دانشجو نیز در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

رئیس کمیته امداد گفت: 911 هزار میلیارد تومان مبلغ کمکی بود که به ایتام داده شد و یقین دارم امسال کمک‌ها بیشتر می‌شود و از رئیس بنیاد مستضعفان که در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان 70 میلیارد تومان به ایتام کمک کردند تشکر ویژه‌ای داریم و با این کمک توانستیم به هر یتیم تحت پوشش 500 هزار تومان واریز کنیم.

رئیس کمیته امداد افزود: 6 میلیون صندوق صدقات خانگی داریم که به دلیل شرایط کرونایی نتوانستیم تمام آن‌ها را جمع آوری کنیم و در سال گذشته 396 میلیارد تومان از صندوق‌های صدقات جمع آوری شد.

بختیاری با بیان‌ اینکه قصد داریم صندوق‌های صدقات خانگی را به صدقات پیامکی تبدیل کنیم و مردم می‌توانند عدد یک را به سامانه 8877 پیامک کنند و روزانه هزار تومان صدقه پرداخت کنند، ادامه داد: کد دستوری #8877 * و همچنین شماره 6037997900001000 کمک‌های خود را در رابطه با فطریه ارسال کنند.

رئیس کمیته امداد در مورد مسکن گفت: برنامه پنج ساله ششم امداد را داریم که امسال در سال چهارم آن هستیم که بر اساس آن در بخش مسکن مددجویان اقدام می‌کنیم.

او با بیان اینکه به طوری که درسال گذشته 56 هزار و 899 خدمت مسکن صورت گرفت، گفت: به طوری که 9 هزار و 224 واحد روستایی احداث و 5 هزار و 640 واحد در مناطق شهری ایجاد شد که شامل شهر‌های بالای 25 هزار نفر و کمتر از 25 هزار نفر می‌شود و همچنین با بنیاد مسکن تفاهم نامه‌ای برای ایجاد 20 هزار واحد مسکونی داریم.

بختیاری در خصوص تعمیرات واحد‌های مسکونی مناطق محروم با بیان اینکه 57 هزار و 551 واحد در مناطق محروم تعمیر مسکن انجام شد، ادامه داد: بر اساس توافق نامه‌ای که با سپاه داشتیم قرار بود 10 هزار واحد مسکونی ایجاد شود که 6 هزار و 136 واحد احداث شد و مابقی نیز تا شهریور ماه تحویل داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بر اساس تفاهم با سازمان برنامه و بودجه 17 هزار واحد مسکونی در سه استان محروم ایجاد خواهد شد، گفت: 5 هزار واحد در کرمان 6 هزار واحد در سیستان و بلوچستان و 5 هزار واحد در خراسان جنوبی خواهد بود.

بختیاری با بیان اینکه از طرفی دیگر هزار واحد مسکونی در شش استان کشور احداث می‌شود، گفت: صندوق امداد ولایت، تا سقف 5 میلیون تومان وام کارگشایی به مددجویان و نیازمندان داده می‌شود که بدون کارمزد است.

او گفت: در سال 98، 170 هزار وام قرض الحسنه با اعتبار دو هزار و 400 میلیارد تومان پرداخت شد که 80 درصد این وام به مددجویان و 20 درصد به سایر نیازمندان پرداخت شد.

بختیاری گفت: 250 هزار خیر با اعتبار 500 میلیارد تومان در صندوق امداد ولایت مشارکت کردند.

او گفت: این افراد در صندوق سپرده گذاری کردند و هر زمانی بخواهند می‌توانند پول خود را پس بگیرند.

بختیاری با بیان اینکه از اعتبارات صندوق حتی یک ریال هم به پرسنل کمیته امداد وام داده نمی‌شود، ادامه داد: کمیته امداد بابت رعایت قوانین و مقررات در پرداخت وام‌ها از سوی بانک مرکزی یک میلیارد و 770 میلیون تومان جایزه دریافت کرد که تمامی این مبلغ را در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری کردیم.

رئیس کمیته امداد با بیان‌اینکه در سال گذشته 9 هزار و 514 نفر از جهادگران با 140 گروه جهادی به کمک مردم شتافتند، افزود: 4 هزار مرکز نیکوکاری در کشور‌فعال هستند.

او فزود: در سال جاری قصد داریم این تعداد را به 8 هزار نفر برسانیم.

بختیاری از راه اندازی سامانه سخا خبر داد و گفت: سامانه خیر و احسان با همکاری خیریه‌ها و نهاد‌های حمایتی و دستگاه‌های مختلف راه اندازی شده و قرار است تمام اطلاعات خیریه‌ها در آن ثبت شود و ما می‌توانیم ازاین سامانه در جهت عدالت در توزیع استفاده کنیم چرا که در حال حاضر در عدالت و توزیع مورد سوالیم به طوری که افرادی هستند که از 10 خیریه کمک می‌گیرند، اما افراد دیگر نمی‌توانند حتی از یک جا کمک بگیرند.

رئیس کمیته امداد گفت: الکترونیکی کردن برنامه‌های امداد از مهم‌ترین برنامه سال 99 است.

او افزود: به جز خدمات مددکاری سایر برنامه‌های امداد الکترونیکی خواهد شد که شامل بیش از صد خدمت می‌شود.

بختیاری در خصوص افزایش مستمری‌ها نیز گفت: افزایش 15 درصدی مستمری‌ها اعمال شده که این مبلغ برای مددجویان بهزیستی یکسان است.

او در مورد کمک به مشاغلی که به دلیل کرونا ضربه خوردند، افزود: حدود 10 هزار شغل از طریق کرونا ضربه خوردند که سامانه‌ای برای ثبت نام آن‌ها ایجاد شده است که پس از درج مشخصات می‌توان به آن‌ها کمک کرد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تا کنون یک میلیون و ٣٩٠ هزار بسته به ارزش ٢٠٠ هزار تومان توزیع شده است، گفت: 3.5 میلیون بسته غذایی توسط سپاه و پایگاه‌های بسیج، یک میلیون بسته توسط ستاد اجرایی فرمان امام،5٠٠ هزار بسته توسط بنیاد مستضعفان، 700 هزار بسته توسط آستان قدس و ٢5٠ هزار بسته توسط هلال احمر توزیع شده است.

او ادامه داد: هفته گذشته نیز توسط قرارگاه جهادی امام رضا ٧٠ هزار بسته آماده شده بود.

بختیاری با بیان اینکه سال گذشته ٧١٠ هزار حامی فعال در سراسر کشور وجود داشتند و این حامیان از 294 هزار یتیم در طرح اکرام حمایت می‌کنند.

او تصریح کرد: 318 هزار نفر کل مشمولان طرح ایتام هستند که ٢٩4 هزار نفر آن‌ها حامی دارند و حدود ٢4 هزار نفر نیز حامی ندارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان