شناسه : ۲۰۰۹۱۴۶ - دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۴
گوگل کروم به روز شده؛ حفظ باتری و دادههای کاربران
گوگل با شناسایی این گونه تبلیغات متوجه شد که در قیاس با ۹۹.۹ درصد کل تبلیغات به میزان بیشتری از پهنای باند شبکه یا سیپییو استفاده میکنند؛ یعنی در تغییرات جدید به سراغ پرمصرفترین تبلیغات رفتهاند.
این تغییرات از چند ماه دیگر اعمال میشود
گوگل کروم در تلاش برای آن که دادههای کاربران، توان پردازش و عمر باتری را حفظ کند، در جلوگیری از تبلیغات بد فعالتر شده است. این شرکت مشخصاً به مقابله با تبلیغاتی دست زده است که بد برنامهنویسی شدهاند، باعث فشار غیرضروری به شبکه میشوند، یا رمزارز استخراج میکنند.
استخراج رمزارز به فرایندی گفته میشود که در آن، رایانه را برای حل مسئلههای پیچیده محاسباتی به کار میگیرند تا پول دیجیتالی مثل بیتکوین تولید کنند.
چنین استخراجی به مقدار زیادی توان پردازش نیاز دارد و از همین رو خلافکاران، برنامههایی درون برنامه تبلیغات تعبیه میکنند تا رایانهای را که این تبلیغات را در معرض تماشا میگذارد، به کار گیرند و حتی گاهی صاحب آن رایانه هم متوجه نمیشود.
در وبنوشت گوگل آمده است: «به تازگی پی برده بودیم که شماری از تبلیغات بی آن که کاربر بداند، میزان نامتناسبی از منابع افزارهها مثل باتری و دادههای شبکه را مصرف میکنند.»
در ادامه این متن اظهار شده است: «برای آن که باتری و سرعت اینترنت کاربرانمان را حفظ کنیم تا در وب اوقات خوبی داشته باشند، کروم منابع مصرفی تبلیغات نمایشی را محدود خواهد کرد؛ مگر آن که کاربر با آن تبلیغات وارد تراکنش شود. وقتی تبلیغاتی به حد مصرف خود برسد، صفحه اعلام خطا جای آن را میگیرد و کاربر باخبر میشود که آن تبلیغات بیش از حد از منابع استفاده کرده است.»
گوگل با شناسایی این گونه تبلیغات متوجه شد که در قیاس با 99.9 درصد کل تبلیغات به میزان بیشتری از پهنای باند شبکه یا سیپییو استفاده میکنند؛ یعنی در تغییرات جدید به سراغ پرمصرفترین تبلیغات رفتهاند.
به گفته این غول حوزه جستوجوی اینترنتی، این تغییرات از چند ماه دیگر اعمال میشود تا تبلیغاتگران و فراهمسازان ابزارها وقت داشته باشند با این تغییرات و محدودیتها هماهنگ شوند. قرار است ویراست پایداری از این فناوری را در ماه اوت در کروم تعبیه کنند.
این تنها روزآوری گوگل در مرورگر کروم نیست و این شرکت اعلام کرد که برای سازمان دادن به نظر کاربران در مورد پایگاههای اینترنتی، در حال راهاندازی قابلیتی است که به کاربر امکان میدهد با استفاده از نام، برچسبهای رنگی یا شکلکها، به برچسبگذاری گروهی اقدام کند.
منبع: ایندیپندنت