رابط منطقه ۱۲ تهران مطرح کرد؛

بافت فرسوده و آسیب‌های اجتماعی بزرگترین بحران منطقه ۱۲

سعید مشکلات و معضلات منطقه ۱۲ شهرداری تهران را تشریح کرد.

بافت فرسوده و آسیب‌های اجتماعی بزرگترین بحران منطقه 12

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، میکائیل سعید رابط منطقه 12 و دبیر شورایاری محله سنگلج برای ارایه گزارش عملکرد در صحن علنی دویست و پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران حاضر شد بود ،گفت: تجربه حضور گسترده شورایاران در مبارزه با کرونا نشان داد در بحران‌ها به مدیریت واحد نیازمندیم.

رابط منطقه 12 با تاکید بر این نکته که منطقه12 تهران از قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران و از سوی دیگر تاریخی‌ترین محله‌ها را در خود جا داده است،گفت: محلات منطقه 12 به شکل کلی با مشکلات یکسانی روبرو هستند که از جمله این مشکلات تعریض خیابان ها، بافت فرسوده، آسیب‌های اجتماعی است.

سعید ادامه در تشریح موقعیت منطقه گفت: منطقه 12 با وسعت1600 هکتاری جمعیتی 239 هزار نفری دارد که دارای 14 محله و 6 ناحیه 59 هزارکیلومتر مربع بافت فرسوده دارد.

او در تشریح مشکلات منطقه 12 گفت: بافت فرسوده، آلودگی صوتی و آلودگی هوا، بلاتکلیفی طرح‌های نیمه تمام به علت کمبود نقدنگی و اعتبار، آمار بالای تراکم جمعیت، کمبود پارکینگ در موقعیت جغرافیایی بازار و وجود آسیب ها‌ی اجتماعی (هرندی و شوش) از مهمترین مشکلات منطقه 12 است.

رابط منطقه 12 در تشریح فرصت‌ها منطقه 12افزود:منطقه 12 دارای ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذران اقتصادی است و از سوی دیگر حضور فعالین اجتماعی به ویژه سازمان‌های مردم نهاد و کانون‌های محلی ظرفیت منحصر به فردی را برای محلات منطقه 12 به وجود آورده است.

سعید ادامه داد: وجود اماکن مذهبی، تاریخی، وزارت خانه‌ها و مجلس، ظرفیت گردشکری مناسب و وجود بازار بزرگ تهران از دیگر فرصت‌های منطقه است.

او با اشاره به این نکته که آسیب‌های اجتماعی، ترافیک منطقه، بهم تنیدگی خطوط برق و خطر آتش سوزی، فرسودگی شبکه فاضلاب از مهمترین مشکلات و مسائل منطقه 12 است گفت:استفاده از بسته‌های جهت نوسازی بافت، احداث پارکینگ طبقاتی و استفاده از ماشین‌های برقی جهت حمل و نقل مسافران از دروازه دولت تا بازار، جابجایی بازار‌های لوازم خانگی و ماهی فروشان در سطح منطقه، جمع آوری کارگاه‌های قیام و چهارراه گلوبندک از جمله اقدام‌های است که می‌تواند به حل مشکلات منطقه 12کمک کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان