دیشب، سیل از سر تهرانی‌ها گذشت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، «اصغر عطایی» مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته و امروز در سطح شهر تهران و وجود زباله‌های بزرگ در برخی انهار و کانال‌ها که منجر به مسدود شدن آنها شده است، گفت: تعدادی از شهروندان و کسبه دورریختنی‌ها را در انهار می‌اندازند که از آنجا وارد کانال‌های اصلی می‌شود و این معضلی است که همیشه با آن درگیر هستیم.

او ادامه داد: این اتفاق در نهرهای کنار خیابان نیز رخ می‌دهد و پاکبان‌ها مدام مشغول نظافت هستند، متاسفانه معدود افرادی هستند که همیشه این مساله را رعایت نمی‌کنند.

عطایی درباره آبگرفتگی برخی مغازه‌ها گفت: آبگرفتگی نداشتیم، به ویژه در پی بارش‌های امروز آبگرفتگی گزارش نشده است. در 20 دقیقه ابتدایی بارش‌های شب گذشته حجم آب زیاد بود و در نقاطی از شهر آب ماندگی در سطح انهار و خیابان‌ها رخ داد، اما اینکه در مغازه‌ای آبگرفتگی ایجاد شده باشد، گزارشی از آن نه دیدیم و نه شنیدیم.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: در پی بارندگی شب گذشته، در طی 18 دقیقه، 25 میلی متر بارش رخ داد که با بارش چند سال پیش در کن برابری می کند که در پی آن بارش در عرض 20 دقیقه، 25 میلی متر باران بارید که موجب وقوع سیل و جان باختن چند تن از شهروندان شد.

او ادامه داد: اما از آنجایی که مسیل‌ها، کانال‌ها و رودخانه‌ها مدام لایروبی می‌شوند با این مساله درگیر نشدند و مشکلی رخ نداد.

او با بیان اینکه از شب گذشته بارش‌ها به صورت مستمر ادامه دارد، گفت: شدت بارش‌ها به اندازه شب گذشته نیست و کوچکترین آبگرفتگی نیز گزارش نشده است.

عطایی با بیان اینکه لایروبی به صورت کاملا مستمر و به صورت روزانه انجام می‌شود، تصریح کرد: پیمانکاران در تمامی مناطق و نواحی کانال‌ها و مسیل‌ها را که بعضا به زیر زمین نیز می‌رسد، مدام پاکسازی می‌کنند که حجم آن نیز کم نیست.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا برخی از کارگران در حین عملیات شب گذشته و امروز از ماسک برخوردار نبودند، گفت: تجهیزات فردی تمامی عوامل کارگری توسط پیمانکاران تامین می‌شود که تنها مربوط به شرایط کرونا نیست. جزو وظایف پیمانکاران است که تجهیزات فردی را در اختیار آنها قرار دهد.

او ادامه داد: ممکن است برخی از کارگران نیز خودشان از تجهیزات استفاده نکنند. در جریان شیوع کرونا همه کارگران مورد آموزش قرار گرفتند و غربالگری انجام می‌شود و خیلی بیشتر از گذشته کنترل می شوند، اما با پیمانکارانی که تخطی می‌کنند و ملزومات بهداشتی را در اختیار کارگران قرار نمی‌دهند برخورد می‌شود، چرا که این موارد جزو دستورالعمل های ابلاغی به آنها قرار دارد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان