وضعیت اقتصاد آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۱هم بهبود نمی‌یابد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دفتر بودجه غیرحزبی کنگره آمریکا، شب گذشته گزارش داد که ارزیابی‌ها حاکی از آن است که اقتصاد این کشور از سه ماهه سوم جاری روند خروج از رکود ناشی از شیوع کرونا را در پیش خواهد گرفت.

در این گزارش آمده است: اما حداقل تا پایان سال آینده شاهد بهبود کامل اوضاع نخواهیم بود. 

این دفتر در آخرین به روز رسانی گزارش خود نسبت به پیش‌بینی اوضاع اقتصادی آمریکا، اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال جاری اقتصاد آمریکا رشد منفی 37.7 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه خواهد کرد.

دفتر بودجه کنگره در گزارش خود گفته علیرغم کمتر شدن رکود بین ماه‌های جولای تا سپتامبر اما تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه پیش‌بینی شده و تا پایان 2021 به سطح پیش از شیوع کرونا، نخواهد رسید.

بحران کرونا و تعطیل شدن بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا، باعث شد تا بدترین دوران اقتصادی از زمان رکود بزرگ سال‌های 1930 تاکنون برای این کشور رقم بخورد.

دفتر بودجه غیرحزبی کنگره، پیش‌بینی کرده است که پس از آنکه نرخ بیکاری در آمریکا از 4.4 درصد در ماه مارس به 14.7 درصد در ماه آوریل رسید و در این ماه 20.5 میلیون آمریکایی بیکار شدند همچنان شاهد رشد نرخ بیکاری و افزایش آن در سه ماهه سوم سال جاری خواهیم بود و به متوسط 15.8 درصد خواهد رسید.

این دفتر می‌گوید: روند بهبود اوضاع در آمریکا طولانی خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان