فوتبال پیروز شد

پس از هفته ها تعطیلی و بسته شدن زمین های تمرین، استقلال به عنوان اولین تیم ایرانی توانست تمرینات گروهی خود را بعد از شیوع کرونا برگزار کند.

فوتبال پیروز شد

به گزارش ایسنا، شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند در ایران، موجب ممنوعیت ورود هواداران به ورزشگاه، سپس تعطیلی مسابقات فوتبال و در نهایت تعطیلی تمرینات گروهی شد تا تقریبا فوتبالیست ها و مربیان یک به یک راهی خانه های خود شوند.

با این وجود از همان دوران هم به بازیکنان تاکید شد که خودشان را برای فرا رسیدن روزهای بهتر و فروکش کردن کرونا آماده کنند تا یک بار دیگر فوتبال به عنوان محبوب‌ترین رشته ورزشی دنیا به ورزشگاه‌ها و زمین‌های چمن بازگردد.

هر چند این دوران در قرن بیست و یکم بی‌سابقه بود اما انسان به عنوان برترین مخلوق روی زمین توانسته به سختی مقابل این ویروس ناشناخته و مهلک دوام بیاورد و در روزهایی که دانشمندان در تلاش برای یافتن واکنس این بیماری هستند، مقامات دولتی در کشورهای مختلف شرایط را برای بازگشت به وضعیت عادی فراهم کرده‌اند.

یکی از این اقدامات، شروع فعالیت‌های ورزشی است که به ترتیب از رشته‌های انفرادی تا گروهی کم برخورد ادامه یافته است و از اول خرداد، تمرینات تیم‌های ورزشی با تماس بدنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تشخیص و نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی مجاز شد.

با این مجوز، تیم‌های فوتبال شاغل در لیگ برتر و دسته‌های پایین تر از عوامل مختلف تیم های خود به خصوص بازیکنان تست کرونا گرفتند تا آماده شروع تمرینات شوند. در روزهای گذشته اکثر تیم‌ها از جمله استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد، تراکتور، شاهین، سایپا و ... تست های پزشکی خود را انجام داده‌اند.

روز گذشته پاسخ تست کرونا استقلالی‌ها صادر شد که هیچ یک از بازیکنان، مربیان، پزشکان و حتی مسئولان رسانه‌ای این باشگاه به ویروس کرونا مبتلا نشدند تا با فراهم کردن پروتکل‌های بهداشتی در محل تمرین، از روز جمعه، دوم خرداد در محل تمرین خود حاضر شوند و با شرایط اعلام شده، به تمرین کردن بپردازند.

به گفته رسانه‌ها، فضای تمرین استقلال مفرح بود و بازیکنان از دیدار همدیگر بعد از حدود 80 روز  خوشحال بودند تا یک بار دیگر فارغ از هر نتیجه‌ای فوتبال دوستان بذر امید را در دل خود برای تماشای فوتبال ایرانی بکارند.

البته نمی‌توان اعتراضات برخی از تیم ها را به بازگشایی تمرینات و از سرگیری مسابقات نادیده گرفت اما موضوع مهم این است که طیف زیادی از مردم فارغ از هر رنگی، دوست دارند بازی تیمشان را تماشا کنند. حداقل با توجه به محرومیت حدودا سه ماه از تماشای فوتبال، فعلا کسی به برد و باخت فکر نمی‌کند و دوست دارد بازی تیمش را حتی تیم رقیب را هم تماشا کند.

با این شرایط، برگزاری مسابقات فوتبال که تقریبا از یک ماه دیگر رخ می‌دهد، می تواند به پیروزی فوتبال مقابل کرونا منجر شود به شرطی که هیچ گونه خطایی در رعایت پروتکل‌های ورزشی از سوی هیچ کسی رخ ندهد تا بالاخره روزی فرا برسد که فوتبالیست‌ها بدون هیچ احتیاطی، بعد از گلزنی همدیگر را در آغوش بکشند و بتوانند پیراهنشان را هم با همدیگر تعوض کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان