اسپایس؛ ماری جوانای شیمیایی با عوارض مخرب بیشتر

اسپایس نوعی ماده مخدر است که مصرف آن اثرات سویی به همراه دارد.

اسپایس؛ ماری جوانای شیمیایی با عوارض مخرب بیشتر

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان, ادویه یا اسپایس یک نوع ماری جوانای غیرطبیعی و شیمیایی است؛ بسیاری از مصرف کنندگان این ماده مخدر دچار اوردوز و توهمات شدید می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

رضا نصرت انگیز روانشناس و درمانگر اعتیاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، توضیحاتی در مورد ماده مخدر اسپایس که نوعی ماری جوانا جهش یافته است، گفت: با تغییرات ژنتیکی اعمال شده در گیاه شاهدانه، میزان ماده دلتا تی اچ سیدر، ماری جوانا افزایش می‌یابد که این موضوع می‌تواند منجر به مرگ مصرف کننده شود.

او در ادامه افزود: این ماده مخدر که به شکل سیگار کشیده می‌شود، عوارضی همچون افزایش توهم‌زایی، بالا رفتن درصد ابتلا به افسردگی، احتمال فرو رفتن فرد در هذیان، خودکشی و دگرکشی و تحریک پذیری دارد که در بسیاری از موارد به مرگ مصرف کننده منجر می‌شود.

نصرت انگیز با اشاره به اینکه مصرف کنندگان این ماده مخدر جهش یافته شبیه به مردگان متحرک هستند، گفت: مصرف کنندگان اسپایس معمولا چشم هایشان گشاد و صورتشان رنگ پریده است ودر خیابان‌ها تلوتلو خوران، پرسه می‌زنند.

او افزود: صورت این اشخاص به اندازه‌ای بی رمق است که انگار جانی در بدن آن‌ها وجود ندارد و این موضوع گاهی تاجایی وخیم می‌شود که دست‌های آویزان و بدن خم شده رو به جلو آن‌ها رهگذران را به یاد فیلم‌های زامبی می‌اندازد.

نصرت انگیز درخصوص علت گرایش افراد مختلف به مواد مخدر گفت: یک مجموعه پژوهشی زیرمجموعه دانشگاه کلمبیا بر روی یک‌صد هزار نوجوان آمریکایی تحقیقاتی را انجام داده است که نشان می‌دهد آسیب‌های روانی، به‌ویژه بدرفتاری و خشونت قبل از سن 11 سالگی باعث می‌شود تا افراد در دوران جوانی به استفاده از مواد مخدر گرایش پیدا کنند.

بر اساس نتایج به دست آمده از این تحقیقات، کودکانی که تا سن 11 سالگی آسیب‌های روانی را تجربه می‌کنند، در دوران نوجوانی به استفاده از ماری‌جوانا، کوکائین، دارو‌های مخدر بدون تجویز پزشک و دیگر دارو‌های ترکیبی تمایل بیشتری پیدا می‌کنند.


بیشتر بخوانید:

عکس برگردان‌هایی که اعتیاد آورند

معتادان کمتر به کرونا مبتلا می‌شوند؟

حقایقی تکان دهنده درباره هروئین

ماده مخدر مورفین را بیشتر بشناسید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر