وزیر اقتصاد فرانسه: شرکت خودروسازی رنو ممکن است نابود شود

شیوع ویروس کرونا صنعت خودروسازی را در تمامی نقاط جهان شدیدا به چالش کشیده است. تعطیل شدن خطوط تولید از یک طرف و کسادی بالای بازار فروش نیز از طرف دیگر این صنعت را تحت تاثیر فراوان قرار داده است

شیوع ویروس کرونا صنعت خودروسازی را در تمامی نقاط جهان شدیدا به چالش کشیده است. تعطیل شدن خطوط تولید از یک طرف و کسادی بالای بازار فروش نیز از طرف دیگر این صنعت را تحت تاثیر فراوان قرار داده است. شرایط به نحوی پیش رفته که وزیر مالی فرانسه درباره احتمال حذف شرکت خودروسازی رنو هشدار داده است.
به نقل از ایرنا، رنو و نیسان در دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری فوق العاده ای داشته و قرار است که به زودی استراتژی جدیدی نیز برای همکاری خود ارائه دهند.
البته شرایط بازار جهانی در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیار ملتهب است و همین موضوع سبب شده که وزیر مالی فرانسه دریافت وام 5 میلیارد یوریی برای کمک به رنو را مطرح کرده و در خصوص آینده این شرکت هشدار دهد.
وضعیت در خصوص شریک ژاپنی رنو یعنی نیسان نیز چندان مساعد نیست و شایعاتی به گوش می رسد که بر اساس آن ها ممکن است 20 هزار نفر شاغل در نیسان شغل خود را از دست دهند. این افراد تنها در ژاپن مشغول به کار نبوده و این تعدیل نیرو شامل نیروهای کاری این شرکت به ویژه در اروپا و کشورهای در حال توسعه نیز می شود.
البته تعداد افرادی که نیسان قصد تعدیل آن ها را دارد هنوز به طور رسمی تایید نشده و مسئولان این شرکت نیز از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر