ماهان شبکه ایرانیان

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان:

اما و اگرهای قرعه کشی فروش فوق العاده خودرو/ نقص اطلاعات منجر به لغو خرید خواهد شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، آقای عباس تابش در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه الگو‌های مختلف فروش خودرو را برنامه ریزی کرده ایم، افزود: در مرحله نخست، فروش فوق العاده در دستور کار است که ثبت نام اولیه آن به مدت 10 روز انجام می‌شود.

وی با اشاره به نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حوزه تولید گفت: از میزان تعهد تولیدی که دو خودروساز دارند, 60 به 40 می‌توانند به تعهدات و فروش اقدام کنند و از این 40 درصد هم 60 به 40 برای فروش فوق العاده و الگو‌های دیگر فروش اقدام خواهند کرد.

آقای تابش افزود: نظارت بر چرخه این تخصیص‌ها و انجام به موقع تعهدات معوق و تعهدات جاری و سررسید نشده از جمله این نظارت هاست.

معاون سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در مدت 10 روز مهلت نام نویسی در حوزه فروش فوق العاده خودرو برای تامین نیاز روز کشور، نظارت می‌کنیم تا ثبت نام‌ها به درستی انجام شود.

آقای تابش گفت: 50 درصد مبلغ خودرو به عنوان پیش پرداخت، پرداخت می‌شود.

وی افزود:​ بنا بر هر علتی، ​هر یک از شروط نام نویسی در هر مرحله، نقض شود، ​ نام نویسی منقضی می‌شود و پول کسی که این شرایط را رعایت نکرده است عودت داده می‌شود و خودرو به او تعلق نمی‌گیرد حتی اگر نام او از قرعه کشی بیرون آمده باشد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: پس از مهلت 10 روزه ثبت نام اولیه، در 48 ساعت باید اطلاعات ثبت نام کنندگان بررسی و قرعه کشی انجام شود و خودروساز مکلف است در مدت 48 ساعت برنده‌ها را اعلام کند و در مدت یک هفته، پول برنده نشده‌ها را به حساب آن‌ها برگرداند.

آقای تابش گفت:​ مردم می‌توانند موارد تخلف را از طریق سامانه 124 اطلاع دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان