چه کسی پای نتانیاهو را به دادگاه کشاند؟ +عکس

باشگاه خبرنگاران جوان: بنیامین نتانیاهو اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که برای پرونده‌های فساد مالی پایش به دادگاه باز می‌شود.

در حالیکه تنها چند ساعت به آغاز اولین جلسه دادگاه نتانیاهو باقی مانده است، سوالی که می‌تواند جالب توجه باشد این است که سررشته این رسوایی سیاسی به کجا ختم می‌شود و چه کسی پای او را به این معرکه رسوایی کشاند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی توسط کسی به دادگاه کشانده شد، که سال‌ها پیش از سوی او به مقام دادستانی کل رژیم صهیونیستی رسیده است. آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی در حالی پای نتانیاهو را به این معرکه رسوایی کشاند که سال‌ها پیش از سوی او به این مقام منصوب شد.

چه کسی پای نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دادگاه کشاند؟

مندلبلیت 56 ساله تا سال 2015 نیز از اعضای کابینه نتانیاهو بود. او یکسال بعد از سوی نتانیاهو برای تصدی دادستانی کل رژیم صهیونیستی نامزد شد. او پیش از پیوستن به کابینه رژیم صهیونیستی به عنوان حقوقدان ارشد در خدمت ارتش رژیم صهیونیستی بود.

مندلبلیت در حالی که منصب دادستانی کل رژیم صهیونیستی را مدیون نتانیاهوست، او را به اتهام فساد، ارتشا و سوء استفاده از قدرت راهی دادگاه کرده است. دادستان رژیم صهیونیستی در زمان اعلام جرم علیه نخست وزیر این رژیم، از آن به عنوان روزی بد برای اسرائیل یاد کرده بود.

بنابر اعلام خبرگزاری فرانسه، مندلبلیت احتمالا در اولین جلسه محاکمه نتانیاهو حضور نخواهد داشت، با این حال او یکی از مهره‌های اصلی در بررسی پرونده قطور فساد نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

نتانیاهو که پس از کش و قوس‌های سیاسی طولانی مدت و ناکامی چند باره در انتخابات پارلمانی این رژیم در نهایت به کمک بنی گانتس، رئیس حزب آبی و سفید توانست موفق به تشکیل کابینه ائتلافی شود، تا ساعاتی دیگر باید در محضر دادگاه پاسخگوی پرونده سنگین فساد مالی خود باشد تا بار پرونده قطور رسوایی مالی را به دوش بکشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان