در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تخصیص اعتبارات لازم برای اطفاءحریق جنگل‌های کشور

لطیفی گفت: مهار حریق جنگل‌ها برعهده سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است.

تخصیص اعتبارات لازم برای اطفاءحریق جنگل‌های کشور

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با آغاز فصل گرما و از سوی دیگر افزایش دمای کشور؛ شاهد وقوع آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در کشور خواهیم بود.

بدیهی است که با افزایش دما این رخداد طبیعی در جنگل‌های کشور به وقوع بپیوندد، لذا اقدامات دستگاه‌های مختلف و مرتبط با موضوع مهار آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها می‌تواند در امر گسترش حریق و افزایش ایراد خسارات تاثیر پذیر باشد.

چند روزی است که جنگل بلوط گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد دچار حریق شده و زبانه‌های آتش بلای جان این جنگل شده است.

این آتش سوزی از کنار دیوار دانشگاه آزاد واقع در حریم جنگل شروع شد و بدلیل وزش باد شدید و پوشش غنی و پر پشت علوفه به جنگل‌ها و مراتع سرایت کرده است.

برای پیگیری موضوع آتش سوزی و اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با حریق مراتع به سراغ معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور رفته و از وی در این خصوص پرس و جو کردیم.

محمد فرید لطیفی معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طبق قانون مهار آتش سوزی و اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع کشور برعهده سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع و سازمان نیرو‌های مسلح نیز در بحث تامین بالگرد‌ها جهت آب پاشی و اطفاء حریق نیز هماهنگی‌های لازمه صورت گرفته است، افزود: در رابطه با مهار حریق اعتباراتی را به دولت پیشنهاد دادیم.

لطیفی تصریح کرد: پارسال برای پایش اطفاء حریق جنگل با کمک دستگاه‌های دیگر تا سقف 200 میلیارد ریال پیشنهاد اعتبار دادیم.

به گفته معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، امسال تا سقف 20 میلیارد ریال پیشنهاد اعتبار برای تامین و نصب سبد‌های آب پاش، فریز و سوخت هلی کوپتر‌ها داده شده تا برای اطفاء حریق جنگل‌ها از آن استفاده شود.

در نتیجه موضوع حریق جنگل‌ها و اطفاء آن مختص و وظیفه یک نهاد مسئول در کشور نیست و بایستی تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های رسمی کشور در امر مقابله با آتش سوزی مراتع پای کار بیایند و از گسترش این بلای طبیعی جلوگیری کنند.

گفتنی است که با توجه به حجم آتش سوزی در بخش زیادی از جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد و نیاز نیروهای امدادی برای پایان بخشیدن به عملیات مهار آتش سوزی و جلوگیری از گسترش و یا شعله ور شدن مجدد آتش، به دستور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران، 2 فروند بالگرد نیروی هوافضای سپاه به منطقه اعزام شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان