جیلی به دنبال تعمیق روابط خود با دایملر است

بحران شیوع کرونا تاثیرات مخربی بر صنعت خودروسازی جهان گذاشته و تقریبا تمامی شرکت‌ها به دنبال برون رفت از دردسرهای مالی این ویروس هستند

بحران شیوع کرونا تاثیرات مخربی بر صنعت خودروسازی جهان گذاشته و تقریبا تمامی شرکت‌ها به دنبال برون رفت از دردسرهای مالی این ویروس هستند. این مساله به خصوص در مورد خودروسازان ژاپنی نمود بیشتری دارد، چرا که اقتصاد ژاپن درگیر یک رکود شدید شده و برون‌رفت از آن چندان آسان به نظر نمی‌رسد. در این شرایط خودروسازان چینی به دنبال کسب سهم بیشتر از بازار خودرو جهان و توسعه کسب و کار خود هستند. جیلی نیز که یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین است، تصمیم دارد تا روابط خود را شرکت دایملر (مرسدس بنز) تعمیق بخشد. خودروسازی چین نیز از شیوع ویروس کرونا تاثیرات زیادی پذیرفته اما کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند این مساله گذراست و افت فروش 79 درصدی خودرو در چین، در مدت زمانی کوتاه جایگزین خواهد شد.
خبرگزاری رویترز در گزارشی به این موضوع پرداخته و از تمایل شدید جیلی برای سرمایه گذاری در دایملر پرده برداشته است. در حال حاضر جیلی به عنوان بزرگترین‌ خودروساز چین، 9.69 درصد سهام دایملر را تحت مالکیت خود دارد که موجب شده تا خودروساز چینی از فناوری‌های پیشرفته مرسدس بنز در ساخت خودرو بهره‌مند گردد. جیلی به دنبال تولید محصولات جدید و توسعه سبد تولید خود است و راهکار چنین هدفی را در توسعه سرمایه‌گذاری‌های خارجی می‌بیند. لازم به ذکر است که جیلی مالک برندهای لینک اند کو، ولوو، پروتون، پولستار و لوتوس است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان